måndag 28 oktober 2013

Min plan, del 1. Träningen.

Kände mig rätt så bitig ikväll :)
Lovade er att ni efterhand skulle få ta del av min plan och mitt upplägg. Idag tänkte jag berätta lite hur jag tränar just nu. Idag kickades en ny träningsveckan igång. Så skönt! Ikväll var det soma + ett bröst och biceps pass i gymmet. De pass jag drar på gymmet räknar jag inte med i min träningsplan, eftersom det inte är min "egen" träning, men de finns ju där och de ger något de också.

Men sen gällande min styrketräning så har jag nu ett upplägg som jag kommer att följa åtminstone till årsskiftet. Jag tränar de dagar jag hinner bäst, eftersom jag har så pass mycket annat nu också får jag klämma in träningen då jag hinner. Men i följande ordning blir det:


  • Bröst + biceps
  • Rygg
  • Axlar + triceps
  • Ben

Själva passet ser ut som följande. Kör 3-4 övningar per muskelgrupp (förutom benen, där det blir 1-3 övningar/muskelgrupp). I varje övning gör jag tre set med ordningen 15 reps, 12 reps och 8 + restset. Det sistnämnda är det jag har förklarat tidigare, alltså kör 8 reps, vilar 10 sek och kör sen så många jag orkar. Gillar upplägget, får bra kontakt med muskeln. Detta upplägg är ett klassisk, ganska enkelt byggarupplägg. Vill inte göra det för svårt. Det viktigaste för mig är att få bra kontakt i övningarna, bra tryck i musklerna och självklart att våga ta ut mig till max. För som sagt....nu ska det byggas muskler!!

I del 2 kommer jag att skriva om mitt kost"tänk" och upplägg under denna byggarperiod. Stay tuned!

Och slutligen, mottot som slaviskt efterföljs i mina träningskretsar:
  Go hard or go home!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar