torsdag 19 maj 2016

2-0 till mig

Två kvällar i rad har jag nu nattat sonen i egen säng. Detta delvis på grund av att han igår kväll var helt omöjlig att natta i vår säng som jag brukar. Han skulle bara härja runt och jag fick inte hålla om honom som jag brukar behöva göra för att han ska hållas lugn. Dels tänker jag att det är lättare för pappan i huset att börja natta honom om han lär sig somna i egen säng (alltså sonen, inte pappan). Och allt går ju, bara man har tillräckligt med tålamod. Igår tog nattningen 1 timme, idag 45 minuter. Det går åt rätt håll med andra ord!

Bilden har ingenting med inlägget att göra,
men vill visa en bild från Jasons första cykel-
tur på hans 1-års dag (även om fotografen
hade en dålig dag tydligen).
Igår cyklade vi till dagis hela lilla familjen.
Vilken frihetskänsla att kunna göra sånt!
Av ovanstående orsaker har han somnat lite senare dessa kvällar. Och i förrgår somnade han senare eftersom vi åkte ut till Föglö den tid han normalt ska sova. Tidigare har det varit så att han vaknar mellan kl 6 och 6.30 oberoende när han somnat men hör och häpna. Två morgnar har han nu sovit till 7.30 respektive  8.15. HALLELUJAMOMENT! Don't jinx it! känner jag på samma gång, utmanar jag ödet genom att skriva detta?? Men hur som, två 8 timmars nätter (med 1 väckning i och för sig med det stör inte så mycket) var SÅ välbehövligt och kom SÅ i rättan tid för denna genomtrötta mamma. Tack älskade son! Tack för att du sov bra just nu, när jag behövde det som mest.

Tack vare dessa nätter har vi nu haft två dagar med riktigt bra flyt. Och jag känner att min energi återvänt. Måste ju skriva när det händer något positivt också, och inte bara när allt känns skit. Igår var vi på Föglö, jag fick tvättat flera fönster vars orena glas retat mitt öga en lååång tid, vi var på möte på Jasons blivande dagis (han har inventerat och godkänt stället) och vi hade helt enkelt en bra dag.

Idag var vi hemma på förmiddagen, utan att Jason blev trött och grinig. Sen somnade han genast vi gick iväg på promenad. Fammo kom, jag hann träna, Jason fick umgås med fammo lite när han vaknade och var pigg och glad när jag kom hem och vi for iväg på babysim. Sen hockey, middag, familjetid och nu hockey igen. En dag med bra flyt helt enkelt. Så här får det gärna fortsätta, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar