onsdag 15 juli 2015

Getting stonger!!

Hur funkar det riktigt att vara mammaledig, ha en 10 veckors bebis och ta hand om sig själv, hushåll och allt där omkring. Hinner man alls njuta av sommaren? Svar ja. Jag trodde inte det var möjligt, men jag måste säga att det går över förväntan. Sen har vi faktiskt en rätt så lättskött bebis (peppar peppar) så jag kan verkligen inte klaga.

Jag har fått in träningen som en rutin nu och det känns så skönt. Tränar varje dag och jag har blivit starkare, wohoo! Märker att jag orkar bättre i övningarna, och jag klarar av att hålla knipet och bålstödet bättre. Och kondisen har också blivit bättre tack vare mina intervaller som jag kör några gånger i veckan. Än så länge har jag tränat mest med egen kroppsvikt, men fr.o.m nästa vecka blir det lite mera motstånd tror jag (väntar med spänning på mitt träningsschema...).



Plankan med benlyft.
Går bara bättre och bättre.
Ibland, rätt så ofta, brukar jag
stå i hunden.
Det känns bra, helt enkelt
Det enda som stör mig är att jag är så stor ännu, och att mycket av mina kläder inte passar. Men det är ju därför jag försöker göra något åt det (tålamod Victoria, tålamod!). Och jag tänker inte använda graviditeten som någon ursäkt, det var helt medvetet att jag valde att inte vara strikt med kosten under graviditeten, och jag visste hela tiden att jag skulle ha denna resa framför mig. Så det är bara att bita ihop och hålla fokus! Stay tuned!

Jag och sonen myser på Tammer training camp
förra helgen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar