söndag 9 augusti 2015

En sommar på 7 dagar

Morgondopp i paradiset.
Lite bloggpaus de senaste veckorna. Dels har jag haft fullt upp med, ja.. livet. Och dels har jag inte haft så mycket nytt att komma med. Veckan som gått har varit helt galet intensiv, men rolig. Det blev liksom allt på en och samma gång och det känns nästan som en hel sommar har rymts in på de senaste 7 dagarna. Dessutom har vädret visat sig från sin bästa sida, så vad mer kan man önska!

Jag hade gjort upp en träningsplan i måndags som helt och hållet fallerade, men jag har ändå fått till de flesta pass så det gör inte så mycket. I måndags var jag på kettlebell med Lisa på gymmet, och det var så roligt. Och vilket pass sen! Varken Lisa eller jag och knappast någon annan heller kunde gå på någon dag efteråt, vi dödade verkligen benen och rumpan. Sjukt skönt!

På måndagkväll åkte vi sen ut till Föglö eftersom Conny var ledig på tisdag. Där plockade jag bär, vi grillade, simmade och hade det allmänt skönt. Lite hemmaträning (fick nytt hemmaträningsprogram i måndags, version 2.0) lyckades jag få till trots mina galet sjuka ben.

Oskar charmar Annichen.
Bästa mommo i bakgrunden.
På onsdag var vi tillbaka i stan och då blev det gymträning för mig och Jason. Därefter kom mommo, moster och kusinerna på besök och vi firade min guddotter som fyllde 10 år. Torsdag började med morgonjogg och fortsatte med rådgivningsbesök följt av strandhäng. "Lilla" Jason är redan 63 cm lång och väger 6800 g! Efter vi fått ta del av denna information och Jason fått ett par stick i benen (mitt hjärta höll på brista!) så catcha vi upp med min kompis Annichen och hennes son Jak som landat på ön under natten. Efter lite sammanstrålning hos mig vandrade vi iväg till lilla holmen där min syster med sina barn och mommo hängde. Det blev en rolig och vild sammankomst i nån timme tills solen gick i moln och middagsplanerna började ta form.

Sommar i en...simring!
På fredag blev det lunch på stan med Conny, Annichen och Jak. Efter det åkte jag och Jason ut till Bamböle och det blev ännu en dag på stranden med kusinerna. Den här mamman njöt av att ha lite extra händer i form av moster och mommo.

Igår blev det gymträning följt av 2 års kalas för fina Dominic och sen ut till Föglö på Degerby Jazz och Blues festival. Idag hann vi njuta lite av det fina vädret på Föglö innan vi åkte in till stan för att gå på grillfest med personalen från gymmet.

Som sagt, en helt galet intensiv vecka. Inte konstigt att jag är lite slut nu. Denna vecka var också den sista veckan på mitt pt-online program. Mycket har hänt, men inte så mycket synligt. Ja, kanske lite tajtare har jag blivit, men viktmässigt har det det inte hänt mycket. Det av det enkla orsak att jag inte riktigt haft motivationen att hålla kosten strikt alla dagar. Men jag kämpar vidare med att hitta den motivationen. Tror det blir lättare nu när vardagen mer och mer kommer emot, och jag har ändå fått och hittat redskap jag kan använda mig av för att lyckas. Däremot har det hänt mycket med min styrka!! Jag börjar känna mig hemma i min kropp igen och känner att jag vågar lita på min kontroll och att jag vågar ta i. Jag börjar hitta styrkan inifrån ut igen och det känns sjukt skönt! Dessutom har jag hittat bra rutiner för min träning och jag lyckas få in den (nästintill) varje dag. Och jag är tillbaks på gymmet, med ett bra program! Gissa om jag njuter! Så sammantaget är jag nöjd med vad jag åstadkommit under dessa 6 veckor. Nu är det bara att fortsätta nöta, jag är på gång!

I mitt rätta element!

Strandhäng med bästa moster och kusin Oskar.


Mamma och Jason på Degerby Jazz and Blues på Jasons
3 månaders dag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar