torsdag 19 december 2013

Julstök och feber

Ja, det är så det är nu. Har varit krasslig hela veckan. Efter soman i måndags kände jag mig överkörd, helt enkelt. Och idag var jag hemma från jobbet med feber. Ja, inte är det kul, men det är att ta det som det är. Vila imorgon och sen hoppas jag vara igång igen. Så det gick åt skogen med träningen den här veckan, men hoppas förstås vara i skick så att jag kan träna i helgen.

Nå, ikväll fick jag ändå ett litet energiryck och det blev lite bakning och julstök på agendan. Hemlagad müsli och knäckebröd ala Ernst. Müslin gjorde jag av vad jag hittade i skåpen; havregryn, linfrön, nötter... Man tager vad man haver helt enkelt. Kollade in lite olika recept på nätet för att få guidning eftersom jag inte gjort müsli tidigare. Jättenyttig är den inte eftersom jag har sirap i den, men det känns ju bättre att äta den när man gjort den själv och vet vad som finns i den.

Receptet på knäckebrödet hittar ni här: http://www.recept.nu/ernst-kirchsteiger/smaratter-och-tillbehor/mjol/julknacke-a-la-ernst/

Mycket enkelt och supergott!! Imorgon fortsätter julstöket!

Och nu mina vänner, nu har jag ledigt i nästan två veckor. Som jag längtat efter detta. Hallelujamoment!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar