söndag 1 december 2013

Sunday = Legday

Det är något speciellt med söndagar och gym. Då har jag oftast bra med tid, och det känns skönt efter alla korta och effektiva pass i veckan. Idag var det så igen, och vad passar då bättre än att drämma av ett riktigt ordentligt benpass. Så när många andra ligger hemma och mår lite halv dåligt och tar sig genom dagen med hjälp av en stor och flottig pizza och en 1,5 l cola (been there, done that), så spenderar jag tid med vikterna och stängerna. 

Har fuskat lite med benträningen de senaste veckorna så jag kände att jag hade lite att ta igen idag. Dessa övningar fick blodet att rusa i mina benmuskler idag:
  • Benspark
  • Liggande benpress med fokus på framsida lår
  • Knäböj
  • Legcurls
  • Marklyft
  • "Bentryck" i smithen (den jag filmade för en tid sedan)
Som avslutning körde jag igen en 50-reps:are i bensparken.
När jag kom till omklädningsrummet vek sig bokstavligen benen under mig och jag var nära att falla ihop.

DET, mina vänner, det är benträning på en söndag!

Här är en snutt från marklyften idag. Att filma sig själv när man tränar är jättebra för att få koll på tekniken. Här märkte jag t.ex. att jag borde svanka mer och komma djupare ner med rumpan. Så OBS! Inte perfekt teknik i denna video!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar