fredag 29 november 2013

Ett hej från en tjej med full agenda

Oj oj vad det händer mycket hela tiden. Jobbar dubbelt nästan varje dag. Men jag kan inte klaga på att jag skulle ha tråkigt i varje fall. Det som känns jobbigt är att jag vet att jag har nån som ligger hemma och dels har extremt tråkigt och dessutom väldigt ont. Skulle vilja vara lite mera hemma just nu. Men har själv valt att ha så här fullspäckat schema så jag ska inte klaga. Och jag ser framemot min lediga självständighetshelg och min långlediga jul.

Det blir ju lite knepigt att få in egen träning när schemat är fullspäckat. Men det går! Har på senaste tiden blivit expert på att köra effektiva pass. 20 min här en halvtimme där. Superset ibland, dela upp passet ibland. Huvudsaken är att jag hinner köra igenom hela kroppen. Så alla där ute som påstår att det inte finns tid för träning, tänk om tänk rätt! Allt går. Och våga avsätta tid för ditt eget välmående! Det kan kännas jobbigt ibland att lämna familjen/partnern/vännerna och prioritera din egen tid, men i längden vinner dom också på att du mår bra! Så skippa det dåliga samvetet och prioritera din hälsa. 

Du är den viktigaste personen i ditt liv!
Och när Du mår bra kan du sprida massor med kärlek, glädje och omsorg till dina medmänniskor!

Ha en fin fredagkväll kära bloggläsare!

Min egentid idag. Axlar + gym+ jag + fredagkväll = sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar