lördag 21 december 2013

Min lekpark

Kommer ni ihåg den där känslan av att vara liten och ha massa spring i benen? Och hur kul det var när man kom till en rolig lekpark och full med energi kastade sig över gungorna, klätterställningen och allt annat skoj?

Den känslan har jag kvar i mig fortfarande. Gymet är min lekpark. Där får jag utlopp för min energi och får kasta mig in i olika övningar, testa mina färdigheter och utvecklas i det jag gör. Precis det man gör i en lekpark. Nuförtiden är det väl i lite mer kontrollerade former än när man var 5 år men iallafall...mer lek åt folket säger jag!

Vissa går omkring på gymet men sitt stoneface, 100 % fokuserad på träningen. Och det är bra, fokus går ofta hand i hand med kompisarna målmedvetenhet och hängivenhet. Och dessa tre leder oftast till resultat. Ofta är jag också väldigt fokuserad på mitt när jag tränar. Men ibland vill jag bara släppa loss, och leka. Testa nya övningar, se vad kroppen klarar av. Övningen kanske inte ingår i mitt program just nu, men jag vill ju bara leka lite. Stå på händer t.ex.. Jag ser det som lek eftersom det är så roligt att testa sånt, men samtidigt är det ju jättetufft och en väldigt utmanande övning. Iaf för mig.

Så mitt råd idag. Håll din plan, träna hårt, få resultat. Men nångång, våga testa nya saker, utmana dig själv och LEK med din fysik. Speciellt om motivation tryter och och du inte alls känner för att dra dig till gymmet, tänk på barnet i dig som älskade lekparken. Ta fram det barnet och iväg. Och så leker du av hjärtats lust och plötsligt har du gjort det tuffaste träningspasset på länge!

Idag vågade jag mig till gymmet och träna lite rygg. Efteråt lekte jag lite med TRX:en. I filmklippet ser ni en tuff och rolig övning. (Och ja, ni får skratta åt mitt fumlande)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar