onsdag 9 april 2014

Formcheck: 1 MÅNAD!

Så där. Nu har det gått drygt en månad av min diet/deff. En månad har gått snabbt, men samtidigt känns det som att det är långt kvar när jag vet att jag har 2/3 delar kvar. Men jag försöker tänka som Kris Gethin ofta upprepar i de dagliga träningsvideorna "- Kom ihåg att det endast handlar om 12 veckor, det är inte en lång tid, håll fokus, tänk på ditt mål och stå ut! Varje dag är lika viktig, varje träningspass räknas och du kan varje kväll gå och sova med känslan av att ha åstadkommit något. Varje dag."

Men nu tycker jag det är dags för en formcheck. 4 veckor har gått sen jag senast tog formcheck bilder och 3 veckor har gått sen jag senast gjorde en bodyscan-mätning. Det har hänt en del. På vågen (hemma) har siffrorna vandrat neråt -3,2 kg. I mätningen på gymmet kunde jag konstatera att jag gått ner -1,5 % i fett, ökat 0,6 kg i muskelmassa och minskat mitt midjemått med -2,6 cm. Är riktigt nöjd med dessa resultat. Så här långt.

Av mina mätningar och mina bilder kan jag konstatera att allt går som det ska, jag ligger helt i fas. Jag går neråt i sakta mak och resultaten kommer smygandes lite i taget. Så det är bara att fortsätta följa planen. Det har jag gjort hittills och bevisligen fungerar det. Visst har jag fallit i några små fallgropar, men huvudsaken är att man snabbt tar sig upp ur dom och inte fastnar. Som jag skrev i mitt förra inlägg har jag gjort några ändringar i min kostplan, men hittills har jag ändå unnat mitt ett cheatmeal av något slag varje helg. Det kommer jag att fortsätta med så länge spegelbilden fortsätter förändras, kläderna fortsätter bli lösa och siffrorna på vågen fortsätter klättra neråt. Om det slutar måste jag kanske sluta med mina cheatmeal. Det som tål att nämnas att jag när jag på helgen har mitt cheatmeal också ofta är mycket mer fysiskt aktiv än jag är in i veckorna, t.ex. med tungt trädgårdsarbete. Så jag tror att det summa summarum blir plusminusnoll, även om man för den sakens skull inte kan trycka i sig mängder av vad som helst under cheatmealet.

Skillnad på 4 veckor. Tyvärr är inte bildkvalitén den bästa men lite ser man vartåt det barkar. Åt rätt håll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar