söndag 27 april 2014

Dags för lite uppdatering

Oj vad många kvällar jag har tänkt att jag ska skriva ett blogginlägg, men när tiden är så knapp att jag inte ens hinner träna...då är det illa! Och då kanske ni förstår att jag inte prioriterat bloggandet. Men en liten uppdatering ska ni få nu.

De senaste två veckorna har varit MYCKET intensiva, och varenda ledig stund har gått åt till renovering och flytt. Under de mest intensiva dagarna har jag helt prioriterat bort träning och kostupplägg. Så jag har hamnat lite ur balans. Men det betyder INTE att jag har gett upp. Det positiva är att tack vare allt tungt kroppsarbete i samband med flytten har jag fortsättningsvis gått ner i vikt, och här i veckan nådde jag ett delmål: - 5 kg! 

Men det är intressant att se vad som händer med kroppen när den inte får den träning den är van med. Allt slit och släp de senaste veckorna har gjort att både jag och sambon gått omkring som två krymplingar och klagat på ont både här och där. Skulle vi ha tränat som vi brukar under denna period är jag säker på att vi skulle haft mindre ont. Så än en gång är det bevisat, kroppen behöver träning! Och jag blir mer och mer övertygad om att jag kommer att träna livet ut, även när jag är 85, om jag får leva så länge.

Men tillbaks till dieten och träningen. Det kommer att vara några dagar till som är så här galet intensiva, men fr.o.m 1.5 kommer jag att göra en del justeringar. Då kommer jag lägga om min diet och köra en ketos variant den sista månaden. Alltså inga kolhydrater. Igen en gång baserar jag mitt kostupplägg på Connys tävlingsdiet. Om det behövs, och jag känner att jag inte är nöjd efter en månad, så kan det hända att jag förlänger dieten med en vecka. Detta p.g.a av "pausen" jag haft nu. Men det beror helt på hur det går här i maj.

Så, det var dagens uppdatering från vår nya soffa i vår nyrenoverade lägenhet. (Behöver jag säga att jag trivs). Imorgon är det väckning i arla morgonstund för promenad i vårfina Mariehamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar