torsdag 3 april 2014

Försenad uppdatering!!

Livet rullar på i en rasande fart. Just nu är det extra mycket. Måndag kväll var kvällen för stora beslut och vi bestämde oss för att flytta. Men det är inte en helt vanlig flytt utan en rätt omfattande sådan med lite renovering och mycket reda upp, organisera, slänga, tvätta osv. Men snart är vi borta från detta ohälsosamma hus. En månad har vi på oss, sen ska vi senast vara placerade på en annan adress. Det blir nog bra, bara det blir färdigt, men det kommer att bli en mycket intensiv månad och jag har på känn att bloggandet kommer att bli åsidosatt.

Av ovanstående orsak har jag inte heller hunnit presentera någon resultatcheck i början av veckan. Men det var inte något som var roligt att presentera heller. Har nu kommit till den första platån, dvs, jag vägde inte mindre i måndags än jag gjorde för en vecka sen. Jag är nu nere på  -2,5 kg totalt (på 3,5 vecka).  Men för den sakens skull betyder det inte att det inte händer saker. Jag har speciellt denna vecka märkt att mina kläder sitter lite lösare, och jag hade faktiskt minskat 1,5 cm i midjan. Trots detta har jag ändå valt att göra en del ändringar i kosten. Det jag har gjort är:

  • Skippat kolhydraterna vid lunchen
  • Minskat kolhydraterna med hälften vid middagen
  • Skippat mitt ena mål mat. Detta gjorde jag egentligen redan för en tid sedan då jag aldrig hann få in det.

Träningen går fortsättningsvis bra. Jag följer programmet till punkt och pricka, och har bra energi och motivation. 

Nästa vecka ska jag försöka få in en formcheck, dels med bilder och dels med vägning på gymmets våg (med fettprocent osv). Så håll till godo, ska försöka hinna dela med mig av hur det går för mig fast livet just nu är lite kaos.

Även om jag sällan ger upp när jag verkligen bestämt mig så visst, det har hänt. Och det känns aldrig kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar