onsdag 7 oktober 2015

3 saker

Hittade denna lista på bloggen Den där Cila, som jag läser. Så jag stjäl den vidare, för jag tycker den på en snabbt och trevligt sätt beskriver livet just nu. Jag vet att ni nyligen fick ett inlägg där jag beskrev vår vardag, men tycker ändå den här listan var lite kul.

3 saker jag ser fram emot:

  • Träff i Vasa med mina underbara och knäppa bästa vänner om några veckor
  • Bebisdejt både imorgon och på fredag
  • Solsemester (långt dit men ändå)

3 saker jag gillar:

  • Babysim med vår skrutt
  • Kaffe
  • Att vara på stugan
  • (familjen, vänner och träning är så givna att de inte finns med på denna lista!)


3 saker jag inte gillar:

  • att min släkt och mina vänner är utspridda över hela norden (typ!)
  • att jag har en drös med kläder i mitt skåp som fortfarande inte passar
  • att mitt drömjobb inte finns här på ön

3 saker jag vill:
  • lära mig spanska
  • börja instruera Soma igen (och känna mig bekväm med det, dvs vara lite smidigare och starkare än nu)
  • bo utomlands i något skede av livet

3 saker jag borde:
  • slipa och måla dörrar och dörrkarmar här hemma
  • äta bättre
  • bli bättre på att hantera förändringar

3 saker jag kan:
  • vara sjukt effektiv och få massor gjort fast andra (sambon) säger att det inte går
  • komma ihåg detaljer, t.ex. födelsedagar, olika händelseförlopp osv 
  • vara rätt så duktig på att analysera folks beteende och vid behov ge råd (om dom vill)

3 saker jag inte kan:
  • tåla när det är råddigt hemma
  • komma upp på händer i Lion i SomaMove (men jag ska lära mig!)
  • hantera mitt humör, fråga min familj! (men mitt morgonhumör har blivit bättre med åren, faktiskt!)

3 saker jag pratar om ofta:
  • min familj
  • kost och träning
  • människors beteende (inkl. mitt eget)

3 saker jag önskar mig:
  • att kunna träna helt galet mycket, typ dubbelpass varje dag
  • ett frissabesök (som jag inte skulle behöva betala själv)
  • många fina och harmoniska stunder med familjen

3 saker jag blir lugn av
  • ett städat hem
  • att ha tränat
  • bastu
  • (och förstås att ha en nöjd bebis, men det känns ganska givet)

3 saker jag blir stressad av:
  • missnöjd bebis
  • när min plan fallerar och jag inte hinner med allt jag tänkt mig
  • när andra inte gör som jag vill/har tänkt mig

3 saker jag skall göra i helgen: 
  • mysa med bebis
  • fara till Föglö (tror jag)
  • äta god mat

3 saker jag gjort den senaste veckan:
  • tränat
  • umgåtts med mommo (alltså mamma)
  • gjort läxor med Jasons storebror


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar