fredag 17 februari 2017

Tillfredsställd och förväntansfull

Sambon sitter (snarare ligger!) med datorn så jag mobilbloggar för ovanlighetens skull. Tycker inte om det men det får gå an. Acceptera utan att behöva gilla som min terapeut brukar säga.

Utan att förvillas på sidospår så vill jag bara att ni ska veta att jag har en sjuhelsikes bra fredag bakom mig som nu börjar lida mot sitt slut. Det kan vara så att rosévinet som serverades till middagen har en bidragande orsak till mitt goda humör. Men det är inte bara det.

Jag nattade en trött och nöjd son för en stund sedan. Han somnade nästan direkt och där låg jag och tittade på stjärnhimlen. Vi är på Föglö förresten och bara det i sig bidrar till mitt välmående. Hur som så låg jag där och kände mig oändligt tacksam. Och tro mig, det är (tyvärr) inte en känsla som förföljer mig dagligen.

Ni vet när man har saker som inte direkt påverkar en i vardagen men som ändå ligger och maler i bakhuvudet och stjäl onödig energi? Två sådana saker i mitt liv är just nu: 1. Hur ser vårt framtida boende ut? 2. Vad ska jag göra av min vintersemester/hur ska jag fira min 30 års dag? (Hint: sku vilja åka på resa). Nu är det så att denna dag är dagen då det presenterades möjliga lösningar på bägge ovanstående punkter!! En dag där möjligheterna för en gångs skull verkar vara fler än hindren.

Inget är hugget i sten och allt kan hända. Men magkänslan är ändå så bra. Allt kan lösa sig! Allt kommer att lösa sig i sinom tid. Och jag älskar känslan av att framtiden känns oviss men hjärtat säger att jag är på rätt väg.

Ja denna fredag är så bra att jag till och med bjöd på en booty dance när sambon spelade gitarr. Men som tur finns det inga filmbevis!

Ha en fin en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar