torsdag 8 maj 2014

Formcheck: 2 MÅNADER

Jahapp, då var det dags för formcheck igen. Som ni vet om ni läst mina tidigare inlägg så har den senaste månaden varit lite hipp som happ. Under 2 veckors tid hade jag väldigt svårt att prioritera kosthållning och träning p.g.a brådskande och omfattande renovering och flytt. Men de senaste 2 veckorna har jag hunnit träna och äta som jag ska igen. Och sist och slutligen har det gått ganska bra ändå den här månaden.

Viktmässigt har jag pendlat mycket som vanligt, och jag har varit ner och snuddat på -5 kg, men just nu ligger jag på ca -4,5 kg. Som tur är det inte bara vågen som styr, utan även spegelbilden, midjemåttet och kroppskompositionmätningar. Jag gjorde en sådan idag, och det visade följande har hänt under månaden som gått:

Vikt: -1,7 kg
Fettprocent: -1 %
Muskelmassa: - 0,5 kg
Midjemått: -2 cm

Jag är glad över att jag bibehållit så mycket muskelmassa ändå, och det som också är roligt är att jag nu ligger på samma fettprocent som ifjol när jag avslutade min diet, men nu har jag några kilo mera muskler. KUL! 

Men alla dagar är inte solsken och glädje. Just nu går viktnedgången väldigt trögt. Jag har hållit på med min ketosdiet i snart en vecka och den har hittills inte varit riktigt tillfredsställande. Första dagen gick jag ner 1 kg med sen gick jag upp det igen och efter det har det gått långsamt ner. Men det är bara att nöta på, jag tror nog att det kommer att "släppa" snart. Men just när viktnedgången går trögt är det skönt att med andra mätningar och bilder se att det går åt rätt håll. 

På tal om bilder, här kommer dom.


Jag valde att sätta dagens formcheck bilder i mitten så att man kan se både vad som hänt på 2 månader (till vänster) och vad som hänt på 1 månad (till höger). Nu är det så att jag nästan ser större ut på dagens bilder än dom som är för en månad sen, men det är för att jag har förstorat dom i mitten mera. Det är kul att se att muskulaturen har utvecklats på baksida axlar/övre ryggen. Och midjan/magen har slipats till lite grann fastän det inte kommer fram så tydligt när jag jämför bilderna så här. Små steg hela tiden. Det blir bara tydligare hela tiden, att forma och skulptera kroppen kräver hårt jobb och dedikation. Det är verkligen inget som kommer som ett brev på posten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar