söndag 8 juni 2014

GRANDE FINALE!

"Take pride in how far you've come, and have faith in how far you can go"

Så var det dags. De senaste 13 veckorna har jag följt kostschema, vägt mat, hållit strikta mattider och planerat och strukturerat upp min vardag ännu mer än vanligt. Jag har nött asfalt två gånger varje dag, jag har varje dag tittat på dagens tränings- och motivationsvideo, och jag har slaviskt följt mitt träningsprogram i gymmet.

I fredags var det dagen D. Min sista invägning och formcheck. Jag har varit lite besviken för att det inte hänt så mycket med vikten den senaste månaden. Ja inget alls har det hänt faktiskt. Men det har varit svårt att hålla koll eftersom jag pendlat så mycket upp och ner, och jag har hela tiden trott att det ska sjunka lite mer när det sjunkit, men sen har det gått lite upp igen och så där har det hållit på. 

Men sen gjorde jag min kroppsanalys mätning i fredags, och då sa min kollega på gymmet, "inte kan du ju vara besviken på dom här resultaten!", och det stämmer, jag kan inte vara besviken på mina resultat. Jag ska presentera dem först och förklara sen. (och nu tänker jag för första gången skriva ut min vikt, jag tänker inte skämmas för den längre)

Startform                                                         Efter 13 veckors deff
Vikt: 80.5 kg                                                     Vikt: 76 kg
Fettprocent: 24.9 %                                           Fettprocent: 21,1 %
Muskelmassa: 57,6 kg                                        Muskelmassa: 58,6 kg
Midjemått: 86 cm                                               Midjemått: 78 cm 
Rumpa: 105 cm                                                  Rumpa: 99 cm

Så. Jag trodde jag skulle gå ner upp mot 8-10 kg under denna deff. Fel. Kanske skulle jag gjort det om jag gjort saker och ting annorlunda. Men troligen skulle då också flera av dom kilona varit muskler. Att jag lyckas gå ner 4,5 kg i princip endast fett är något jag är väldigt nöjd över! OCH jag har till och med gått upp i muskelmassa! Och att det hänt så mycket med midjan/rumpan är jag också mycket glad över. Så sammanfattningsvis. Nej, jag är inte besviken, jag är stolt över mig själv. Men jag har också gjort en hel del missar på vägen som jag tar med mig i min erfarenhetsryggsäck.

Före och efter

Steg för steg


Vill påpeka att mina "posingskills" inte är så väl utvecklade ännu. Det är grymt svårt att spänna muskler, hitta rätt och samtidigt inte se ut som ett fån utan försöka se glad och avslappnad ut. Men öva öva så kommer det väl så småningom.

Sen då?

Ja självklart blir det en fortsättning efter detta. Jag har inte något datumspikat mål, men jag kommer att fortsätta bygga och forma min fantastiska kropp. Och då menar jag inte att just min kropp är något extra fantastisk utan att vår kropp överlag är fantastisk. Din som min! Men tillbaka till hur jag ska fortsätta. I helgen har det blivit lite välförtjänt njutning av mat och dryck, men imorgon är det vardag, fast jag är ledig. Då är det äta 5-6 ggr/dag som gäller, kontrollera portionsstorlekarna och i största allmänhet hålla koll på vad som åker i munnen. Det jag kommer att sätta till till mitt kostschema nu första veckan är gröt till frukost (nam!) och troligen en frukt på eftermiddagen. Och morgonpromenaderna fortsätter också.

Så med det sagt vill jag tacka er som följt mig under våren, hoppas det gett just dig en gnutta inspiration att nå Ditt mål, vad det än må vara! Och hoppas du vill fortsätta följa min resa mot mitt fysiska ideal.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar