torsdag 12 juni 2014

Sommarträning

En.dag.kvar.

Sen är det semester. Har uppdelad semester i år. Två veckor nu och två veckor i augusti. Blir säkert bra det också. Så här dagarna inför semestern sitter jag och planerar min träning under semestern. Förutom en sväng upp till Österbotten i helgen så kommer semestern att spenderas på sommarparadiset Föglö.

Tränar du under semestern? Om inte, varför inte? Jag tycker det är jätteskönt att träna på semestern. Det är ju då man verkligen har tid. Men jag liksom säkert många andra har inte tillgång till gymmet när jag är på stugan. Så vad då? Betyder ju inte att man inte kan träna. Jag har fördelen att ha lite en stång och hantel med lite viktplattor ute på stugan, plus ett provisoriskt utegym. Dessutom brukar jag springa när jag är där. På det viset får jag dessutom variation i min träning. Jag kan inte träna exakt likadant som på gymmet. Men det är bara kul, för då får man chocka kroppen och det är då man utvecklas. Har du inga redskap eller vikter på din stuga? Här följer tips på några övningar som du kan göra helt utan redskap och vikter.
På gymmet idag lekte vi med sambons nya telefon.
Kände mig bitig under träningen med ändå rätt
så vätskefylld, vilket är naturlig efter kolhydraterna
som fått sin plats i min kost igen.
  • Knäböj
  • Utfall i olika varianter, t.ex. utfallsgång
  • Pushups (armhävning)
  • Triceps (smal) pushup
  • Magövningar i nästintill oändliga varianter
m.m.

För lite mera puls
  • Upphopp med knätouch (hoppa upp dra upp knäna och rör knäna med händerna)
  • Burpees
  • Spring i planka
Detta är bara några få exempel på basövningar. Sen finns det variation hur mycket som helst. 

Med detta vill jag önska er trevlig sommarträning!

Glöm inte att ta hand om din kropp under semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar