torsdag 22 augusti 2013

Torsdagkväll

Om man nu då efter att ha jobbat, dragit dubbelpass på gymet, varit hem och ätit och sen varit och handlat mat för äckligt mycket pengar (skåpen gapade tomma här...) sku hitta liiiite till energi och dra fram dammsugaren....!?? Eller...ska suga på den en stund. Blir imponerad av mig själv ibland, kan få in så sjukt mycket på en kväll om jag vill. Visst, jag är en tidsoptimist- javisst! Men det gör också att jag hinner med så mycket mera. ;) Att handla, laga mat, dra pass, träna själv och städa lite är inte alls en ovanlig kväll för mig. Men nu känner jag att det här spårar...det var inte alls det jag tänkte att detta inlägg skulle handla om.

Mina torsdagskvällar, det var det jag skulle skriva om. Bland annat. Älskar mina torsdagskvällar. Känslan av att ha tre dagar ledigt framför sig- så sjukt skönt. Det är som en minisemester varje vecka. Och i och med att arbetsveckan är avklarad på torsdag betyder det att jag har dagar framför mig då jag får koncentrera mig på mitt och de mina. Träningen bland annat. För skulle jag inte jobba som jag jobbar nu skulle jag knappast ha energi att träna som jag tränar nu.

Och på tal om träning. Det är så sjukt skönt att träna igen!!! Som en av mina kunder sa idag efter soman: "Det här är livet". Word. Kunde inte att summerat det bättre själv. Och den här veckan har min träning flytit på, även om det varit tungt. Och imorgon har jag mitt "mandomsprov" haha. 1 km simning+30 km cykling+10 km löpning. Mitt tuffaste träningspass innan nästa helg då det gäller på rikigt...iiik. Börjar bli lite nervös. Är lite orolig att jag inte kommer att förbättra min tid. Men är det så så är det så. Jag tänker iallafall ge allt.

Nu ska jag gå och packa upp matkassarna som väntar på mig....och kanske dra fram dammsugaren. Kanske.

Pussokram från superwoman.

Hade ingen bild på mig som superwoman, men Lara Croft är inte så illa det heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar