tisdag 8 oktober 2013

En smått fantastisk morgon

Idag började jag dagens på skönast möjligaste sätt...nej inte det ni tror ;) Men med yin yoga på yogahuset So Ham. Yin yoga är en passiv och lugn yoga där man sitter eller ligger i olika positioner och bara med andningens och tankens kraft försöker få kroppen att slappna av. Underbart var det och något jag saknar och behöver i mitt liv.

Har dels genom soman och dels genom min kollega blivit nyfiken på yoga på sista tiden. Och idag kom jag mig äntligen iväg. 05.45 ringde klockan imorse, och nu efteråt ångrar jag det inte en sekund. Vilken kraft och energi jag haft i kroppen idag! Och ändå ett skönt och behagligt lugn. Efter en gång! Tror att yoga är något varje liten människoskrutt där ute borde syssla med. För i dagens stressade vardag behöver vi hitta den där tiden för oss själva, tiden då vi sätter oss själva i fokus en stund och vänder blicken inåt. Kroppen har så mycket att berätta åt oss om vi bara vågar och lär oss lyssna.


När har du senast vänt blicken inåt och verkligen lyssnat på vad din kropp vill berätta för dig?

Det är inga konstigheter. Det är inte svårt. Bara ta dig tiden och lyssna. Jag tror att vi genom att lyssna och lära känna vår kropp kan, om inte bota, så åtminstone förhindra och lindra skador, förslitningar och "krämppor". Inte så illa eller hur?

Blir definitivt mer yoga för mig framöver, för min kropp har mycket mer att berätta för mig. En 26-årig livshistoria till och med. Om det vill sig väl. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar