måndag 14 oktober 2013

I dessa förkylningstider...

Jaha, hon ligger hemma, och han, och hon...och nu är det hennes tur. Men JAG känner mig pigg och stark och frisk som en nötkärna! Så lät det förra veckan. Och jag var verkligen pigg och stark...ända till söndag kväll då jag började frysa och huttra som ett litet asplöv innan det faller av pinn.

Vad gjorde jag för fel? Kan man undra. Kanske inget alls. Men jag vet att jag sov för lite/för dåligt förra veckan, och jobbade för mycket. Då går det så här. Dessutom kanske jag inte ätit tillräckligt med bär, grönsaker, lök och honung. Eller så har jag inte skött min handhygien. Hur som helst så håller jag på bli sjuk. Eller är det redan. Slut är jag iallafall. MEN, denna gång tänkte jag försöka mota Olle i grind, och iallafall inte bli mer sjuk, utan snabbt frisk istället. Tack vare en liten påminnelse på facebook vet jag nu hur. Har du 15 min av ditt liv (om du redan är sjuk har du garanterat det), titta då på detta lilla videoklipp och ta till dig av tipsen. Så smart. Så enkelt. Sunt bondförnuft...som vi ändå oftast lyckas glömma.




Det var bara det jag ville säga idag. Sköt om dig, stärk ditt immunförsvar och håll dig frisk!

Puss och kram, syns på stan (fast nån puss får du inte av mig de närmaste dagarna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar