fredag 11 oktober 2013

En vecka i morgonträningens tecken

Klockan på väckning, tidigt. Det har varit veckans melodi. Varför? Jo för att morgonträna såklart! Eller någon självklarhet är det egentligen inte, för jag är annars rätt så dålig på att stiga upp tidigare än jag måste. Men när man bestämmer sig så är det ju så attans skönt.

Denna bild vill jag ha med för att påminna er, kära bloggläsare,
om vilken underbar tid vi lever i just nu. Njut!
Bilden är lånad av Strävan på Facebook.

Tisdagen började som jag redan berättat i yogans tecken. Eftersom det var så skönt bestämde jag mig för att träna på onsdag morgon också. Då blev det gym för hela slanten. Körde rygg med följande upplägg:

- Pulldowns med stång
- Latsdrag
- Sittande rodd
och avslutningsvis övningen i filmklippet nedan
- Bred rodd med stång.








Har filmat snett nerifrån så det ser lite konstigt ut med vinklar och dyl, men det är alltså framförallt övre delen av ryggen som är i fokus. Den gymträning jag kör just nu (än så länge sporadisk), kör jag med upplägget 15-12-8+ restset. Det är det sistnämnda som ni ser i filmklippet, alltså kör 8 reps, vilar 10 sek och kör så många reps det går. Gillar upplägget, för man blir ordentligt uppvärmd i de två första seten, och får bra pump, och sen får man ta ut sig ordentligt i sista setet.

Det är sambon som tipsat mig om upplägget.




Idag var det dags för morgonträning igen, för vem kan tacka nej till frukost på gymet!! Med bl.a. hembakt hemvete, namnam! Så imorse fick coren sig en ordentlig omgång i ett pass cxworx. Det var tungt, det var länge sen jag gått på det passet, men det var ändå skönt att märka att coren blivit starkare. Troligen tack vare soman, jeij! ;) Och efter träningen blev det som sagt god frukost.

En riktigt skön träningsvecka har det varit hittills. Imorgon blir det troligen att fara och heja på lite kanonloppsdeltagare. Vet inte hur många gånger jag har fått frågan de senaste dagarna: "-ska inte du springa kanonloppet??" Nej, inte denna gång. Det känns lite "been there, done that" för mig. Och efter lindingöloppet känner jag inte att jag direkt har något behov av det. Dessutom, lindingöloppet var roligt att springa, det var inte kanonloppet! (läs: lera lera lera) Men det är ju bara min erfarenhet. Men jag önskar stort lycka till till alla som ska springa! Kom ihåg, it,s all in the head! Alltid.

Med de orden säger jag tack och go'natt, denna fröken är redo för sängen. Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar