torsdag 13 juni 2013

Sista dygnet

Mindre än ett dygn till start. Nervöst- ja. Men mest vill jag bara komma igång och få det överstökat nu. Gravid i 5 månaden känner jag mig efter alla kolhydrater. Pasta med rataouille och plättar till efterrätt stod på menyn ikväll. Och jag var inte ens hungrig! Men som min kloka sambo sa: - Att äta inför en tävling måste du se som ett delmoment i själva tävlingen, det är bara att göra det, tugga och svälj!
Och visst, energi kommer det att behövas. Om inte annat så för att hållas vaken på cykeln. Hörde faktiskt om en som höll på att somna när han cykla vättern på natten. Nå, tror nog att adrenalinet ska hålla igång mig. Hoppas jag iallafall!

Röda raketen är iallafall i toppskick. Hade den på service igår och när vi var ut och cykla en sista sväng igår kunde jag konstatera att det var som en ny cykel! Härligt. Och vädret ser ut att bli okej. Inget regn har dom lovat- SOM TUR! Men blåsigt på natten, så jag hoppas verkligen att det inte är motvind. När fredagnattens prestation är över kommer jag aldrig mer att bry mig om hur hårt det blåser eller från vilket väderstreck!

Nu finns det inte så mycket mera att göra. Dags att få den sista skönhetssömnen. För sen blir det inte mera sömn på över 24 timmar. Och målet? Ja, målet är just det, att komma i mål. MEN, klarar jag det under 13 timmar är jag riktigt nöjd.

Over and out.

(fast enligt min mening kan man stryka det första)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar