torsdag 20 juni 2013

Semesterträning

Ja, jag har semester och det är alldeles underbart. Utan att överdriva. Föglö, sommar, kärlek, lite småpyssel här och där. Bara göra det som faller en in för stunden. Älskar livet just nu. Men även om det är semester och träningmängden är betydligt mindre betyder det inte helt och hållet vila. Tränar ungefär varann dag. Paus från cyklingen har jag nu under dessa två veckor när vi är här ute. Men istället springer och simmar jag. Ingen enorma prestationer men tillräckligt för att hålla igång. Och för att kroppen och psyket ska må bra. Här om dan blev det en kort löptur i ganska bra tempo och idag en simtur på uppskattningsvis 800 m i öppet vatten.
Imorgon tänkte jag börja midsommarafton med en liten löptur igen.

Mitt kostschema är också lite på paus nu, men det betyder inte att jag vräker i mig onyttigheter. Håller ändå maten vettig. Rökt aborre blir det till midsommarmiddag. Nam! Vi fick 14 st på nätet igår! Och inte en enda mört. Ja, här är det gudagott att vara!

 Just nu. Just här.

Morgondopp och kaffe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar