torsdag 4 juli 2013

Bråda semesterdagar

Utesim på Föglö.
Min sköna semester börjar sorgligt nog lida mot sitt slut. Men härliga dagar har det varit, riktigt prima. Denna vecka har jag mestadels varit i stan eftersom sambon börjat jobba och jag har haft mina pass på gymet igen.
Denna vecka har jag också skärpt mig igen gällande kosten. Börjar jobba nu på att komma ner några kilo inför triathlon och lidingöloppet (1 kg har försvunnit redan). Men innan dess har jag vansbrosimningen som går av stapeln nu i helgen. Har simmat några gånger i öppet vatten så jag känner mig inte helt grön, men jag har inte heller satt ner nå mycket energi på detta lopp utan tar det mest på talang. Tror och hoppas ändå på att jag kommer att förbättra min tid från 2010. Då simmande jag på 57,25 och hade inte tränat alls innan. Nu har jag ändå tränat simning hela vintern och simmat lite mera i öppet vatten så jag hoppas på att komma under 55 min.

Idag hade jag planerat att simma med triathlongänget med känner mig inte alls i skick. Har en bråkig visdomstand som gör att jag har ont i kinden, halsen och örat. Tror tyvärr det är någon inflamamtion på gång. Ska boka tid till tandläkaren i det snaraste, den ska bort. Hoppas bara vansbrosimningen går bra ändå. Så det blir ingen simning idag. Vet inte om det beror på tanden eller nåt annat men känner mig dessutom helt kallsvettig och mör. Så blir att vila mig i form till söndag, om jag inte känner mig bättre imorgon. Då blir det nog nån form av träning. Idag kommer min kompis Ida hit, så ikväll blir det troligen efterlängtat pidrospel med gamla Hesa-pidro gänget. Kul!



Svettig men nöjd och glad efter mitt Somapass. Skönt att vara tillbaka. Min kropp har saknat Soman.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar