måndag 22 juli 2013

Träning träning träning...

Ny vecka, nya utmaningar.
Förra veckan var intensiv. I flera avseenden. Jobbar ensam nu i några veckor så på jobbet är det fullt upp. Hade också fyra pass på gymet, samt fem egna träningar att hinna med. Det blev bara fyra, längre räckte inte energin. Men de jag gjorde gick bra. Min träningsvecka såg ut som följande:

Måndag: Löpning 5 km+ 1 km simning (+ Soma)
Tisdag: Cykling 20 km + 2 km mjuk jogg (+ RML)
Onsdag: Vila (Soma)
Torsdag: Intervaller + Cykling 10 km
Fredag: Cykling 20 km + 1 km simning
Lördag: Vila
Söndag: Vila (RML)

Var meningen att jag sku springa 5 km eller mera på söndag men jag var helt slut efter RML:en som jag hade på förmiddagen. Okej, jag erkänner, att jag var slut kan också bero på att jag var ut både fredag och lördag...I och för sig hemma redan kl. 2 men det tar ändå på en gammal (!) kropp.  Men det är i princip bara två helger i året som jag går ut så här, och det är under rockoff helgerna när sambon ändå jobbar extra som vakt. Inte kul att sitta hemma och uggla då. Är ändå nöjd med förra veckans träning. Men det tar på, att hinna med allt, och att ha energi till allt. För inte är jag alltid en duracelkanin som har energi så det räcker och blir över. Nej, det ska nog erkännas, det känns när jag har mer än mina vanliga två pass/vecka på gymet och därtill egen träning som inte bara ska hinnas med, utan framförallt orkas med. Men det är självvalt, det mesta iallafall. Idag ska jag ta tag i den träning som inte blev gjord igår, dvs. löpningen. Tror det blir lite back/spånbanelöpning. Behövs med tanke på lindingön. Triathlongänget körde träningslopp idag igen, men jag hade soman och det var samma problem idag, dvs. var slut efter den och skulle inte hunnit äta innan och så vidare bortåt. Men nästa gång, då tusan ska jag vara med!

Nu kicka igång min träningsvecka i detta blåsväder som vi har här. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar