tisdag 9 juli 2013

2/4 och tillbaks till vardagen

Vardagen är åter här. Sorligt men sant. Har lite svårt att acceptera det när det är högsommar ute och jag skuttar omkring inomhus. Nå, jag ska inte klaga. Det är bara att ta vara på de stunder man har möjlighet att njuta av sommaren.

Känner att det, som alltid, är fullt upp när det är sommar. Så mycket man vill göra, så mycket inplanerat, och så lite tid. Är mera borta än hemma känns det som, och i helgen ska jag iväg igen. Men det är ju kul också. Och nu har jag klarat av halva klassikern. Nu är det bara det jobbiga kvar, eller det roliga som min syster påstår. Har lite svårt att tänka mig att jag kommer att tycka att vasaloppet är särskilt kul, men den dagen den sorgen...eehum, eller glädjen. Återstår och se. Men först är det lidingöloppet. Och innan det triathlon. Så ingen rast ingen ro. Träningen fortsätter i full fart. Efter många om och men har jag bestämt mig att inte följa programmet som jag fått via triathlonhaaste, helt enkelt för att jag inte riktigt hinner med den träningsmängden. Och det är svårt att komma in i det nu när jag inte gjorde det från början. Istället kommer jag att följa det program som jag fick att Lennart "Lelle" Matikainen ifjol på tammer training camp. Det var ett riktigt bra program och jag tror att det kommer att ge mig lika mycket i år. I det programmet ligger fokus på att förbättra löphastigheten och det passar bra i och med att det fortfarande är min svagaste länk i triathlonsammanhang. Om jag bara byter ut nån intervallträning mot backintervaller och förlänger några av löpturerna får jag dessutom bra träning inför lidingöloppet.

Och slutligen några ord om helgens Vansbrosimning. Jag är riktigt nöjd. När jag kom i mål trodde jag inte att jag hade klarat mitt mål, som var under 55 min. Men när jag sen gick in och kollade och såg att jag simmat på 54.40 blev jag riktigt glad! Än har jag inte inte klarat nåt av mina uppsatta mål. Peppar peppar... Men visst är det en underbar känsla att fixa det man "lovat" sig själv. Att komma i mål helt enkelt. Det blir som en drog nästan. En nyttig drog bör förtydligas. Testa, om du inte gjort det. Sätt upp ett mål och se till att du kommer dit, att du fixar det. Bättre känsla får man leta efter, jag lovar!

Och så avslutar vi med ett litet bildregn från de senaste dagarna.


Innan start. Och nej, vi simmade inte med solglasögonen på. :)
På väg till start.
Roligt värre var det när Ida besökte Åland.
Kvällsmys med en mysig systerdotter.
Vad passar bättre på en träningsblogg än vältränade vänner + sambo på stranden.  (1.Gissa vem som haft semster i 4 veckor? 2. Gissa vem som just innan bilden blivit buren i sjön av de två andra? Rätt svar kommer nästa vecka...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar