måndag 15 juli 2013

Here we go again!

Nu är vi officiellt igång. Alltså jag. Igång. Med min triathlonträning. Knappa sju veckor till start, och idag gjorde jag första träningen på mitt träningsschema. Det blev en tuff träningskväll ikväll. 5 km löpning + 1 km simning stod det på schemat, och det låter ju inte så farligt. Men sätt till ett svettigt somapass före det så kan ni nog tro att jag är ganska mör nu.

Triathlongänget körde ett träningstriathlon idag, och jag skulle gärna ha hängt på, men att köra ett sprint triathlonlopp direkt efter Soman (som in sin tur var direkt efter jobbet), var inte att tänka på. Nej, hem och tanka energi och mat först. Sen kom jag passligt till Mariebad när triathleterna gav sig iväg på löpdelen, så då fick jag hänga på där. Men det gick inte så bra. Grymt håll fick jag efter knappt halva löprundan, och det höll i sig ända till slut. Och under simningen började mjölksyran pumpa ordentligt i axlarna efter bara ca 100 meter. Så 900 m till på det och nu kan jag knappt lyfta armarna. :)

Men skönt är det. Att träna så här är det bästa jag vet...fast det är jobbigt, svettigt, gör ont. Men ändå, att få använda hela kroppen under Soman och sen ut i sommaren och naturen och pressa sig, försöka bli bättre. Nå målet. Ja, jag vet att jag tjatar om mina mål, men utan mål är jag ingenting.

Nu sku jag ha lust att bara lägga mig ner här på soffan och somna till tonerna av sambons gitarrspel och sång. Men snart blir det sängen för denna trötta men lyckliga fröken.

Nati nati!
Bild från fjolårets lopp. En sak jag behöver förbättra är växlingarna, de behöver bli snabbare. Men om jag bara lyckas hålla på cykeln och inte cykla i diket så lär jag ju redan där vinna ca en minut, haha. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar