måndag 3 juni 2013

Första veckan



1. viikko – Tervetuloa

Så står det när jag loggar in på triathlonhaaste.fi. Och för er som inte kan finska betyder det. Första veckan- Välkommen.
Nu blir det tufft minsann. Men ack så skönt att få ett träningsprogram att följa. Och ännu skönare att få ett kostprogram. Helt basic kostschema, inga konstigheter men.... det.står.vad.jag.ska.äta. Punkt. Piste. Jag behöver inte fundera. Står det inte på schemat så ska jag inte äta det. Så är det bara. Det är det som är så bra med att ha nånting att följa.

Så nu har jag stått och kockat och gjort matlåda till imorgon. Kyckling, fullkornsris och wokgrönsaker. Så enkelt, så lätt, så RÄTT. Mycket grönsaker/bär och en del frukt finns det på schemat. Det gillar jag skarpt. Jag är beroende att de tre ovanstående. Jag märker direkt om jag fuskat och fått i mig för lite grönt. Jag mår nästan psykiskt illa. Knäppt! Men så är det. 

Taggad till tänderna. Igen en gång. Nu kör vi. Siktar på att slanka till mig lite så här när bikinisäsongen redan är i full gång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar