lördag 21 september 2013

Jag har blivit bättre!

Ja, så kändes det verkligen idag under veckans långlänk. Mellan varven kändes som att jag hade någon som tryckte på bakifrån "snabbare, snabbare, kom igen!" hörde jag i huvudet.

Idag sprang jag min tredje och sista långlänk, och på lördag gäller det på riktigt. Då är det backar och terräng....i 30 kilometer! Värre än ett maratonlopp säger vissa. Vad har jag gett mig in på!!!?



Men utvecklats har jag under dessa veckor. Den första långlänken på 20 km som jag sprang för två veckor sen kändes verkligen seeeg, och tråkig...och jobbig. Förra veckan sprang jag 18 km på föglö och det gick helt okej, men det var ändå jobbigt. Mest pga skoskav. Idag ville jag springa lite längre, så att inte hoppet till 30 km skulle bli sååå långt. Så nästan 22 km blev saldot idag. Och vilken känsla! Visst var det jobbigt, men ändå, på slutet hände något häftigt. Dom sista kilometrarna fick jag plötslig ny energi, och kunde trycka på lite till! Och varje gång det blev tungt idag (det går ju i vågor), upprepade jag för mig själv- det är bara mjölksyra, spring igenom, det är bara mjölksyra- snart är det förbi! Och visst är tankens kraft häftig, och oerhört viktig. Det är ju det det handlar om när det kommer upp till sådana här sträckor, att klara av det mentalt!


Så jag kommer att fixa det, det vet jag. Och målet? Ja målet är förstås att ta sig igenom i första hand (har en tendens att snubbla titt som tätt när jag springer i skogen). Men jag vill komma under 3 h 15 min, och det ska INTE vara omöjligt!

Önska mig lycka till, nedräkningen har börjat!

Puss på er alla läsare och trevlig lördagkväll!

          Dagens resultat                                                                                 Förra veckans resultat

2 kommentarer: