söndag 19 januari 2014

Inget kan stoppa mig nu!

Dagens skidtur. Är relativt nöjd med
tempot fast det inte går så snabbt. Med
lite tekniktips hoppas jag på upp tempot
lite, men än viktigare, få lite bättre flyt
i åkningen.
Så känns det verkligen nu! Jag har tränat i över en vecka och det känns så otroligt bra. Är så extremt glad över att vara frisk. Känner mig fri och ostoppbar! Har under veckan känt att jag verkligen kan börja bygga upp konditionen och styrkan igen. Och snön och solen har också gjort sitt för humöret. Igår blev det äntligen premiärtur på skidorna. Det känns bra att vara igång. Och jag tänker inte ens stressa upp mig över att jag inte har så många veckor på mig inför öppet spår. Jag kommer bara att träna så mycket jag hinner och sen kan jag inte göra mera. Det går inte att få tillbaka den tid som varit, det är bara att acceptera läget och utgå från det. Är hur som nöjd med veckans träningssaldo.

Måndag: Tabata Kettlebell + SOMA övning
Tisdag: Min RML + min SOMA release
Onsdag: Aktiv vila (promenad ca 9 km)
Torsdag: Staklöpning 2,5 km + Tabata Kettlebell
Fredag: Vila
Lördag: Premiärtur i spåret = 4 km skidning
Söndag: 10 km skidning

Dessutom har jag börjat promenera till jobbet den här veckan. Så jag går ca 4,5 km på morgonen, och i onsdags gick jag hem också.

Dieten går helt okej. Det går neråt i sakta mak. Lite för långsamt har det gått den här veckan, känns det som. Men när jag tänker efter går det i ganska bra takt. Saldot nu efter 2 och en halv vecka är -2,2 kg.

Idag hade jag mitt cheatmeal, alltså fuskmåltid. Inte fuskdag, men en måltid i veckan har jag i veckan då jag får avvika från mitt matschema. Det passade bra idag då min kära mamma fyllde 65 år och vi bjöd henne på middag. Då serverades det nötkött från föglö, ungsrostade rotsaker och potatis, toppat med kryddsmör. Till efterrätt blev det fruktsallad med grädde. Det satt bra, nu är taggad att köra strikt igen. I normala fall ser min middag ut som nedan. Det är gott det också, faktiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar