tisdag 10 maj 2016

Och så har vi plötsligt en 1-åring i huset!

Vilken dag det var i söndags. Morsdag och 1-års kalas på en och samma gång. Jag känner jag att jag upprepar mig lite grann eftersom jag redan delat bilder från kalaset på facebook, men det finns (förhoppningsvis) nån utöver mina facebook vänner som läser min blogg så jag vill dela med här också.

Så som det verkar ha varit överallt så hade även vi fantastiskt sommarväder i söndags, och sonen sken i kapp med solen. Dock sov han endast 1,5 h totalt på hela dagen, så jag var lite orolig hur han skulle orka kalasa. Men det gick bra. Först var han lite skeptisk till alla människor som dök upp. Många var det inte egentligen, men med tanke på att han var chockad för några veckor sen när han träffade både mommo och fammo samtidigt så var det ganska mycket att ta in när fler och fler bekanta dök upp på kalaset. Ni sku förresten ha sett hans min då för nån vecka sen. Fammo var på besök och så kom mommo hit för att lämna en tutt som hon blivit med. Och han kunde inte för allt i världen förstå vad som hände. Man såg hur det snurrade och snurrade, han tittade från den ena till den andra men han fick inte ihop det. "Dom är ju två!!" tycktes han tänka. Borde ha filmats, hans min var obetalbar!

Nå, när chocken av att ha familjen+ mommo, fammo, gudföräldrarna och faster med man på besök på samma gång blev han sitt normala charmerande jag. Vattenmelontårtan (som jag sett att flera andra bloggare lagat, därav idén) var en hit och den absoluta favoritpresenten var mjukisdjuret Babba från babblarna. Han släppte inte honom under hela kalaset och satt däremellan och pajade honom försiktigt (precis som han lärt sig göra med djuren....för det mesta). Gullunge! Alla andra presenter var ganska ointressanta. I det hela var det en väldigt lyckad dag. Mitt morsdagsfirande föll visserligen i skymundan men det gör inget för jag hade ju ändå en underbar dag, bättre morsdagspresent en än pinfärsk lycklig 1-åring kan man inte önska sig.

Jag håller på formulerar ett längre inlägg i huvudet som jag ska plita ner snart. Jag vill sammanfatta mitt, eller vårt, första år. Lika mycket för mig själv som för er. Så håll utkik. Bara jag hinner här nångång med allt annat som upptar min tid. Vackert väder, hockey-vm, storebrorvecka (med 3 prov denna vecka!!) och en mycket intensiv 1-åring i huset. Men nån dag ska jag väl få till det. Bildbomb från söndagen får ni roa er med så länge.

Visst, typ hälften åkte på marken, men gott var det ändå.

Även mamman fick grädde på sig med allt klottande som förekom

Att få en mössa eller keps att hållas på denna unge verkar vara misson omöjligt!

En bild säger mer än orden "jag är full av bus"

Som sagt, favoriten!

Fotomodell kanske? 
Försök men annan mössa, hölls på kanske 10 sekunder.

Jag älskar dig långt mer än ord räcker till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar