torsdag 5 maj 2016

Helg mitt i veckan

Jag ber om ursäkt för den långa bloggpausen. Jag som gärna vill blogga om vardagen nu för tiden har slukats upp lite grann av just vardagen. Jag har varit så väldigt trött, och känt mig nästan apatisk. Däremellan har våren verkligen livat upp mig. Men det känns som jag går och väntar på något, men vet inte riktigt vad. Sommaren kanske? Men jag kommer ju vara lika mycket ledig då som nu. Konstigt det här med vår, sätter igång en massa processer i kroppen. Men min trötthet tror jag främst beror på att det är ganska tungt att ta hand om Jason på dagarna. Han kräver rätt så mycket aktivitet och stimulans. Och när han sover (vilket han gjort lite sämre på dagarna nu i veckan), så känner jag mig så förlamande trött, men ändå alldeles för rastlös för att kunna vila själv. Nå, jag var och tog sköldkörtelprov i måndags så får se vad de visar.

Men i veckan fick vi iallafall ett härligt avbrott i vardagen. Sambon hade ledig dag igår och idag är det ju helgdag, så vi stack ut till vårt paradis på tisdag kväll och fick dagar som kändes som en långhelg, så här mitt i veckan. Väldigt välbehövligt och skönt. Och vädret kunde ju inte varit bättre. Åh, ljuva maj, vad du överraskar och sprider glädje! Och vädret ska tydligen fortsätta så här i flera dagar. Tyvärr blir det inget Föglö i helgen. På lördag jobbar sambon och på söndag ska vi fira vår 1-åring. Herrejestas, stoppa tiden någon!

Dagens outfit när jag fixade klart potatislandet/grönsakslandet. 
Normalt brukar kläderna ryka nångång mellan 15 och 20 maj. 
Men 5 maj, det är ju helt fantastiskt!

Bebis (kan man kalla en 1-åring för bebis?)
som luftar rumpan och samtidigt når nya höjder.
Han är så duktig vår lilla klätterapa.
Och överraskande försiktigt ändå, fast han utmanar sig själv.

Äntligen kom jag iväg på en föglö-löprunda.
Har inte blivit av på hela våren.
Och idag höll jag på springa rakt på en huggorm, huga!
Ett dopp på det (första utan bastu!) och mellanmål i solen smakade extra bra
(turkisk yogurt, bär och kokos).
Nakupelle förstås efter doppet.
Så fort det blir varmt och och vi är på stugan
går vi omkring med inga eller väldigt lite kläder.
Även nere på bryggan fast båtarna kör skytteltrafik där.
Jag orkar liksom inte bry mig,
har dom inte sett en naken kvinna tidigare är det minsann på tiden!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar