måndag 17 mars 2014

Veckouppdatering

En vecka av dieten har gått. Så här långt har det gått bra. Inga desto mera cravings förutom på helgen. Då är det alltid lite jobbigare. Blev en planerad fuskmåltid under helgen, och även lite mer ostrukturerat matintag, men inte några stora fallgropar.Vikten har pendlat upp och ner under veckan. Var nere på -0,9 kg men sen slutade det på -0,4 kg när veckan var slut. För att nå mitt mål borde jag gå ner närmare 1 kg i veckan, lite mindre. Men fast det gick lite sämre än väntat förra veckan tänker jag inte göra några drastiska förändringar ännu. Jag har räknat ut vad jag får i mig under dygnet och mitt intag ligger runt 1850 kcal. Det motsvarar ungefär mitt basala behov, och när jag sätter på träningen så hamnar jag på minussidan. Så inga stora förändringar ännu i intaget, det är en bra start på dieten att ligga på det här intaget. Efterhand kommer jag att behöva kapa, men inte ännu. Man önskar förstås att resultaten skulle komma snabbt, men jag tänker för den sakens skull inte stressa fram dom. Skynda långsamt som dom säger.

Träningen går riktigt bra! Det är roligt, jag är extremt motiverad och jag ser framemot mina träningspass varje dag! Det var allt för denna gång, nu ska jag äta upp min kvällskvarg och sen iväg på kvällspromenad med hunden och husse!

Puss på er!

Att gå ut på morgonpromenad en sådan här morgon är inte fy skam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar