tisdag 11 mars 2014

Dag 2: Lite smått och gott från ett dietliv

Idag är det dag 2 och hittills har allt gått bra och enligt plan. Roligt att träna styrka igen. Försöker verkligen utmana mig själv och ta ut mig till "failure" i varje set, alltså så att det är omöjligt att göra en enda repetition till.

Gällande maten är det en hel del planering, men det funkar bra så länge man ser till att ha alla råvaror hemma. Och jag behöver inte gå hungrig, äter 6 mål om dagen. Enda gången på dagen som magen knorrar lite är innan lunch, för då har det gått 3,5 - 4 h mellan frukost och lunch. Men så brukar det alltid vara, att jag blir hungrig där vid 10-10.30 på förmiddagen, oberoende om jag är på diet eller inte.

Eftersom jag följer Connys tävlingsdiet nu och han har betalat en hel del pengar för sina kostscheman så kommer jag inte att dela med mig exakt hur dieten ser ut. Dessutom är mängderna uträknat enligt mitt behov. Men det jag tänkte dela med mig är vilka råvaror/ingredienser som ingår i mitt dagliga intag.


  • Äggvitor
  • Havregryn
  • Bär
  • Fisk (Oftast vit)
  • Kyckling
  • Kalkon
  • Nötkött
  • Fullkornsris
  • Mathavre
  • Grönsaker, både färska och frysta
  • Potatis
  • Batat (Sötpotatis)
  • Naturellt ekologisk jordnötssmör 
  • Mjölk (endast i proteinshake)
  • Grynost
  • Kvarg
+ Proteinpulver, aminosyror, kreatin, vitaminer osv.

Så inte kan man påstå att jag får brist av nånting direkt. Jag börjar så här, och sen om det behövs så reglerar jag intaget och/eller råvarorna längs vägen.

Sen till sist tänkte jag bjuda på min startform. Så här såg det ut idag, dag 2. Jag längtar till dag 90, ska bli kul att jämföra och se vad som hänt! Det enda jag med säkerhet vet är att jag tyvärr kommer var nån nyans blekare då, haha.
Formcheck dag 2, 11.3.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar