måndag 21 mars 2016

Och träningen då?

Nyss hemkommen från semestern,
Har bloggat om så mycket annat på sistone att jag inte alls uppdaterat er om hur det går med min träning, och mitt mål. Jodå, jag tränar på. Det blir mest styrketräning just nu, och promenader. Ibland varvar jag med nån annan träning, mest mest blir det att gnugga på i gymmet.

Jag har haft lite segt att komma på banan efter semestern. Tack vare spysjukan jag kom hem med så landa jag ganska snabbt på samma vikt som innan resan, och därifrån har det gått sakta med säkert neråt. Men ni vet hur man är i magen efter en magbobba, man vill bara äta det som känns bra för magen, i typ en vecka! Och sen har resten av familjen varit sjuka, och även jag och sonen blev sjuka igen, förkylda. Så med all sjukstuga vi haft här har jag inte skött kosten till hundra alla dagar.

Men men, ursäkter ursäkter. Jag känner att det är dags att step it up nu om jag ska hinna nå mitt mål till sommaren. Jag har en "fri måltid" i veckan, men förutom det finns det inte utrymme för några utsvävningar. Jag tänker INTE gå igenom en till sommar och känna mig extremt obekväm i allt jag har på mig, och inte har på mig! Och jo jag vet, det är insidan som räknas och allt det där, men jag vill ju vara stolt över min kropp. Inte bara för att jag är stark och har fött barn och allt det där. Utan också se bra ut. Man vill ju bara se bra ut naken. Haha. Så är det. Det vill dom flesta, om inte alla!

På tal om blåbärsoppa (standardfras när jag och mina vänner byter samtalsämne, på tal om joghurt funkar också) så är det snart påsk, jihaa. Jag älskar påsken. Nej, inte för nån mat, pynt eller sånt tjafs. Det är helt enkelt den bästa högtiden på året. Slår jul, nyår och midsommar. Helt enkelt för att den inte är så "hyped". Jag blir så rofylld och lugn av påsken. Några extra dagar ledigt (för sambon då) innebär mer familjetid. Finns inget bättre ju! Och ingen stress.

Så glad påsk till er alla! (om vi inte "ses" här innan dess)


En liten glimt från kvällens träning. Har inte kört marklyft på länge nu,
så det fick räcka med 80 kg ikväll. Men när nuvarande träningsprogram är slut,
då blir det mera mark och böj igen. :) Då ska jag slå mitt pb på 100 kg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar