lördag 12 mars 2016

Det är rart med barn

När det blir lite för tyst....då vet man som småbarnsförälder att det är något lurt på gång.

Imorse stod pappan i huset och diskade, jag var ute på promenad med hunden och bebis var på äventyr i lägenheten. När det varit tyst en stund gick pappa och letade efter honom...och fann honom äta kaffebönor ur ljuslyktan jag lämnat framme igår kväll. Att han ätit en stor portion gröt och en halv apelsin till frukost räckte liksom inte.

Bebis på vift på stranden i Puerto Rico. I havet sku han, spelade ingen roll att det var iskallt, det var ju kul att plaska i vågorna.

Annat han tycker om att äta är papper, tidningar, kartong, kablar. Igår försökte han ta sig en tugga av pappas gitarr.

Och tro inte att vi inte försökt plocka undan allt och lägga det utom räckhåll. Vi flyttar på allt, och just när man tror att man är safe så har han växt lite till och når ännu högre.

Prydnad. Eller mat. Inte så lätt att avgöra för en
10 månaders bebis. 
Han har ännu inte lärt sig öppna kökslådorna, tack och lov för att dom är tröga. Men snart är vi väl där. När mommo (mamma), var i Nagu hos min syster och tog hand om storebror 2 år och storasyster 5 år då lillebror föddes hittade hon inte elvispen när hon sku baka en kaka inför hemkomsten från BB. 2-åringen var nämligen väldigt duktig på att plocka ur ALLT ur lådorna, och därmed hade elvispen flyttat till städskrubben. 

Min mamma borde iallafall vara van med vilda (eller ska vi kalla det företagsamma?) barn. När mina systrar var yngre klippte den ena av håret på den andra medan hon sov. Bara för att nämna ett exempel av mååånga. Själv blev jag instängd på vinden av min yngsta storasyster. EFTER att hon berättat historier om alla spöken som fanns där. För att återgälda detta testade jag hennes balklänning och förstörde allt hennes smink när hon var i skolan. What can I say. Jag var 5 år, förstod inte bättre!

Ja, det är rart med barn!

10 månader blev vår skrutt i tisdags. Syns det att han är lite av en teaterapa månne?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar