torsdag 31 mars 2016

En riktig skitdag! (bokstavligt talat)

Glöm positivt tänkande och sånt för en stund nu. Jag bara måste få häva ur mig. Tänkte gå tidigt i säng men behöver skriva ner detta så jag får det ur systemet. Jag är inte den som brukar gnälla på bloggen eller i sociala medier. Men ibland känns det som att vettigt att meddela att allt inte är en dans på rosor i denna hemmamammas liv (om nu någon mot förmodan trott det).

Ho ho, vilken värdelös dag det varit idag! Började med att jag mådde dåligt. Har hållit i sig hela dagen. Nå, jag gick och lämnade bilen på service i samband med morgonpromenaden, allt bra så förutom att hunden var dålig i magen och det rann ur henne typ var tionde meter. Väl hemma möttes jag först av en glad bebis som snart förvandlades till världens grinigaste unge. Efter en klottigt blöjbyte (förbannade tänder som ställer till det!) gick vi och vilade och jag sov också en stund. Skönt men det räckte inte långt. För sen när vi vaknade hade jag igen en liten liten stund med en härlig bebis innan vi igen fick världens grinigaste unge på besök. Och denna gång var hjärteskärande skrik utan dess like. Borsta tänderna gick med nöd och näppe (så länge han var i famnen), byta kläder och borsta håret (på mig alltså) var bara att glömma,

Vi kom iväg med vagnen efter lunch. Gick för att hämta bilen. Sonen somnade. Nästan framme vid verkstan ringde dom och sa att dom inte hunnit med vår bil idag pga av sjukskrivningar. Hämtade bilen, sonen vaknade förstås när jag flyttade honom. Sonen somnade INTE om vilket jag hoppats och trott. Väl hemma gick vi sedan 45 min för att få han att somna om. Tog med hunden med dålig mage. Sonen somnade inte om. Vi gick in. Sonen bajsade ner sig från topp till tå. Blev en dusch. Storebror kom hem, vi gjorde läxor. Dammråttorna skrattade åt mig för att jag inte hunnit fånga dom. Grinig son igen. Ut i vagnen. Nu sov han faktiskt en dryg timme. Och mamma fick dagens fjärde promenad, tur att det var fint väder iallafall. Sen hånskrattade JAG åt dammråttorna när jag sög upp dem. Och jo, vår inkontinenta katt hade också läckt både 1:an och 2:an på golvet och mattan.

Pappa kom hem, vi åt en middag bestående av torr kyckling eftersom jag varit upptagen med massa annat när jag sku göra mat. Jag kastade in handduken, stack till gymmet och sen blev jag nästan människa igen. Fammo kom på besök och sonen sken som solen själv. Förstås.

Tack och gonatt!

Ja, jag tycker fortfarande att han är världens finaste. Men varifrån får han sitt temperament!!? Kan inte vara från pappa så då återstår bara...hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar