torsdag 17 mars 2016

Ännu en mammablogg?

Som jag nämnde i ett inlägg nyligen så har jag på sistone surfat runt bland andra bloggar för att få inspiration. Framförallt bland finlandssvenska bloggar. Och det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST! Det är lätt att drunkna i dem. Och det klassiska är att man är en mamma (hemma eller arbetande) som skriver om vardagen, om aktuella ämnen (allt från färgen på kläderna i mammalådor till flyktingkris och jämställdhet), helst ska man vara lite arg och radikal. Och så lägger upp man upp snygga och/eller "stökiga" bilder från sitt hem (bilder som inte alls är särskilt stökiga) och ibland på sina barn.

Generaliserar jag? Kanske. Menar inget illa. Vissa bloggar är intressanta och roliga att läsa, och vissa känns lite "been there done that". Men min poäng med detta var bara att jag i något skede kände att ho ho, ska jag faktiskt komma dragandes med ännu en sån här mamma-blogg?? Vad har Jag för nytt och intressant att komma med?

Men så hände nåt. En nybliven mamma som haft ganska tuffa första veckor som mamma kom fram till mig i fredags efter ett mammapilates pass och sa att det var så befriande att läsa mitt inlägg som jag skrev för snart 10 månader sen, då jag nyss blivit mamma! Hennes lilla kommentar gjorde mig så varm i hjärtat och då visste jag. Jag behöver inte skriva en blogg för att få så mycket statistik som möjligt, eller för att passa in, eller inte passa in. Jag behöver bara fortsätta skriva från hjärtat, ärligt och utlämnande. Och om det då finns någon liten människa där ute som tar till sig det jag skriver, känner igen sig och kanske får inspiration, styrka eller tröst från mina inlägg. då är det allt jag behöver för att fortsätta. Så tack för det! Inlägget jag syftar på hittar ni här: Om att bli mamma.

Ha en riktigt underbar vårdag alla där ute!

Tänk att man för inte allt för länge sen
hade en sån här liten skrutt.
Så mysigt men tungt.
Och nu har vi redan en stor kille. Och
det blir bara roligare.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar