fredag 5 augusti 2016

Sommar 2014 vs. 2016

Sommaren 2014 var jag i bra form. När jag ser på bilder från den våren/sommaren kan jag inte annat än imponeras av mig själv. Vilken disciplin jag hade den våren, som jobbade fram mitt dittills bästa form. Och jag hade faktiskt ett mål för mig själv. Innan jag blir gravid vill jag för en gångs skull komma i riktigt fin form. Jag lyckades, även om jag där och då, självkritisk som jag är, inte ansåg att jag hade gjort det. Men som sagt, när jag ser tillbaka kan jag inte annat än vara stolt över mig själv för den jag var då.

Under hela graviditeten och sen Jason föddes har jag längtat tillbaka till den versionen av mig själv. Den som jag vet att jag har inom mig och kan locka fram med tillräckligt mycket hårt arbete och kontroll. Men det är bara det att jag inte jobbat tillräckligt hårt. Tydligen vara viljan att hitta tillbaka till denna form inte tillräckligt stark ändå. Eller så har inte tiden varit mogen för mig ännu. Ett år med ett helt nytt liv har satt sin prägel. Och jag menar inte att det är någon ursäkt, men fokuset har förskjutits bort från mig själv till viss del. Av helt naturliga orsaker.

Ändå har jag nött på. Det är inte som att jag legat på sofflocket och sett på min förändrade kropp och tänkt "jaha, det är så här det kommer att vara nu". Nej, jag har slitit på gymmet, pusslat med familjen för att få till dom där 30 åtråvärda minuterna med vikterna nästintill varje dag. Varierat min träning och vet ni vad. Jag tror faktiskt det gett resultat. Inte de resultat jag hoppats på men ändå resultat som jag inte alls skäms för. Nedan ser ni en jämförelsebild mellan sommaren 2016 och våren 2014. Och ja. Jag var betydligt smalare, mer deffad och helt enkelt mindre våren 2014. Men tammetusan om jag inte satt på mig en del massa sen dess. Och då menar jag inte bara fett utan även muskelmassa. Det är faktiskt så att jag den senaste tiden inte bara känt mig stor, utan även rätt så...bitig. Faktiskt. Så allt går inte bara båkåt. Jag får resultat sakta men säkert. Och det bästa av allt. Jag känner mig både stark och uthållig! Det är inte så illa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar