söndag 22 januari 2017

Energipåfyllning

I helgen har vi återhämtat oss från förkylningar, vilat, laddat batterierna. Och nu ser jag framemot en vecka som är precis så där som den ska vara. Utan sjukdagar eller annat oplanerat (även om sjukdagar kan vara sköna ibland så rubbar det rytmen). Och vilken väder vi haft dessa dagar. När man lägger till solens strålar som faktiskt värmer redan så känns det som april. Och jag glömde en sak på plus listan i fredags. Bada bastu! Igår kväll badade jag vedeldad bastu i skogen i ett kompakt mörker med endast stjärnorna som sällskap. Det kallar jag livet på en pinne. 


På lördag vandrade jag upp på berget ovanför oss, njöt av solens strålar och utsikten. Och passade på att testa panoramafunktionen som jag inte visste att jag hade på min simpla samsung.


Idag började dagen alldeles för tidigt efter en dålig natt, men när vi väl masade oss upp ur sängen hade vi en fantastisk frukostvy. Resterande bilder i inlägget har mina kära sambo fotat. 

Vi gick på förmiddagspromenad och hälsade på senaste nykomlingen bland våra hästvänner. Ulla ullvante kallar hennes ägare henne, men hon heter egentligen Syrja. Så fin!


Och att gå på promenad med den här filuren nedan, det är ju ett projekt i sig. Plötslig började han backa och sen sprang han iväg. Och för att få honom att komma in sen när det började närma sig lunch fick jag ta till tricket "vi ska gå in och ringa mommo". Nå, fin helg har det varit iallafall. Och idag var jag tydligen i behov av vila så jag sov två timmar medan sonen sov. Det börjar nästan bli rutin nu, att jag tar en återhämtningstupplur på söndag eftermiddag. Tydligen något jag behöver och lyx att ha möjlighet till det. Sen avslutade jag helgen med att dra ett SomaMove pass, så nu är jag verkligen redo för en ny vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar