måndag 16 januari 2017

Sju bra saker en måndag i januari


  • Man kan ha en riktigt bra dag fast man sovit cirka fyra timmar uppdelat på två omgångar. 
  • Att ÅTERIGEN ha sjukstuga i huset är inte enbart negativt. När sonen har feber sover han mer än normalt, och när han tog en extra powernap på kvällen passade jag på att smita iväg till gymmet. Kl. 17!!! Bara en sån sak. Att träna när både kroppen och knoppen är med på tåget är ju lite smått fantastiskt. 
  • Det finns inget, jag lovar Inget, som smakar så gott som riktig mat efter ett gympass!
  • Helgen blev lite extra trevlig med spontant middagsbesök på stugan. Och vardagen smakar inte alls så illa som jag trodde. Tror jag börjar hitta rutiner som funkar för mig.
  • Det uteblivna morgonpromenaden störde mig delvis under dagen, men sen fick jag till både gympass och en skön kvällspromenad så ordningen är återställd.
  • Jag trodde nattningen skulle bli svår efter den extra kvällsluren sonen tog, men när jag kom hem från kvällspromenaden sov han sött. 
  • Det finns nog ingen som är gladare än Jason över att det är storebror-vecka igen! 
Bra måndag. Nu är ribban satt för resten av veckan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar