tisdag 31 januari 2017

Nya rutiner och vardagslycka

Nu är det slut på lata morgnar (!). Nej, jag har inte vetat av något som heter lata morgnar på snart två år. Men från om med imorgon kommer jag inte längre att börja klockan 9.00 utan 7.30. Rätt så väsentlig skillnad. Men i praktiken blir det "bara" väckning en timme tidigare än nu, även om 5.45 känns rätt så okristligt tidigt. Jag vill nämligen hinna ut på min morgonpromenad även fast jag börjar tidigt, men å andra sidan "vinner" jag lite tid i och med att dagislämningen och även sonens alla morgonrutiner faller på pappan i huset. Skönt för dem är ändå att de inte har någon tid att passa, utan får ta den tid de behöver. Jag har skrivit upp att Jason ska komma till ungefär kl. 9.00 till dagis men det är ju absolut inte på minuten. Och Conny är sjukskriven februari ut och när han börjar jobba igen blir det troligtvis deltid, så förhoppningsvis får de ha stressfria morgnar ett bra tag till.

I övrigt flyter veckan på rätt så bra trots att vi har väldigt späckat i vår kalender, vilket jag skrev att jag förberedde mig mentalt inför förra veckan. Ikväll medan Conny förberedde sig för att bege sig till stadfullmäktige så packade jag, Jason och storebror simväskorna och begav oss till Mariebad. Länge sen sist nu då Jason varit så mycket sjuk. Först var han väldigt uppspelt när vi berättade vad vi skulle göra, "mimma, mimma, mimma", lät de från honom. Men sen när vi kom in i omklädningsrummet blev han så olycklig! Och även i duschen, det är som att han inte alls skulle förstå vad det handlar om. Men när vi väl kommer ut i bassängen blir han så lycklig att han inte vet vad han ska göra av sig själv. Så en lyckad tisdag har vi bakom oss.

Och efter simning är mer regel än undatag med smootie. Gissa vem som somna som en klubbad säl ikväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar