tisdag 12 april 2016

Morgonpromenader, gymselfie och en liten som blir stor

Som ni kanske redan förstått om ni läst min blogg ett tag så går jag morgon-och kvällspromenader nästintill varje dag. Och jag måst bara säga, vilken fantastik tid vi lever i nu! Det spelar ingen roll att klockan ringer 6.45 och jag måste stiga upp då för att hinna gå ut och gå innan sambon far på jobb. Okej, jag erkänner. Det är rätt så motvilligt jag släpar min lekamen ur sängen, har aldrig varit den som studsar upp på morgonen. Men när jag väl släpat mig iväg njuter jag verkligen. Både av naturen och att min egna lilla stund. Det är guld värt att få rensa huvudet och vakna på egen hand innan jag tar itu med min och sonens dag. Och när jag kommer hem möts jag oftast av en glad och mätt unge och nybryggt kaffe. Sämre kan man ha det.

Promenaderna ingår i min träningsplan, och som jag skrev nyligen så har jag även bestämt mig för att börja springa lite smått igen. I fredags var jag första gången och det kändes verkligen toppen. Och det är så bra med ljusa kvällar nu, för då kan jag fara och springa efter att sonen somnat, om jag inte kommit mig iväg till gymmet. Sambon har mer ont i ryggen igen så jag tar inte för givet att jag slipper till gymmet alla dagar, det beror mycket på hans mående. Jason är rätt så tungskött om man ska göra mer än bara underhålla honom. Och jag vet att sambon för ont av att ha honom längre stunder. Tyvärr, tråkigt för både mig och honom och Jason. Men Jason blir ju större och mer självgående och Conny ska förhoppningsvis få nånting gjort åt ryggen så småningom. Men tillbaka till löpningen. Jag konstaterade på min runda att jag verkligen behöver nya skor, så jag hoppas mina födelsedagsönskningar slår in. Jag kan inte alls springa med dom jag har nu, det har gått hål i luftkuddarna märkte jag.

Jag tycker denna bild är så rolig, jag känner
mig som hulken!
Jag är långt ifrån bikiniform i min egen mening,
men jag kan lova att det finns lite krut i dessa armar.

Nu har jag också kommit fram till vad jag ska köra för gymprogram framöver. Vi har ju världens bästa bok hemma av legenden, mannen  Anders Graneheim. Trevligare och mer ödmjuk människa får man leta efter. Hans bok optimal styrketärning är det kompletta bibeln för alla som är intresserade av gymträning. Och i en den finns det även förslag på träningsprogram. Så då var det problemet löst!

En träningsbibel av rang.

Och apropå ingenting som har med ovanstående att göra så har nu sonen fått dagisplats. Hjälp, min lilla bebis ska börja dagis! Stanna tiden någon! Men vi är nöjda med platsen iallafall, det blev samma som storebror har gått på. Mitt i stan dessutom så även om vi flyttar nån gång så är det ändå nära sambons jobb, och det är bra i och med att det kommer vara han som sköter morgonlämningen.

Hej så länge alla fina människor, hoppas ni njuter av våren!

Morgonpromenad med dessa vyer, jag kan inte få nog.
Jag känner mig så lyckligt lottad som bor på en så vacker plats på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar