tisdag 22 november 2016

Att se framemot

Vi har storebror vecka nu. Och i mitt stilla sinne hade jag börjat tro och hoppas att de evinnerliga proven och förhören skulle ta slut snart. De senaste veckorna (han varit hos oss) har det varit två-tre prov/förhör varje gång. Men sådant flyt hade vi inte. Två ordförhör, ett religonsförhör och ett prov är det kommande saldot för denna vecka. Bara bita ihop och hoppas att det blir en lättare börda nästa gång han är här.

Men för att inte fastna i någon negativ sprial nu så ska jag nämna några saker jag ser framemot den närmaste tiden. Jag känner positivismen smyga sig på.

  • På fredag ska jag till FRISSAN. Jubel och halleluja moment! Mitt hår är just nu en misslyckad variant av 50 shades of råttfärgad, med en touch av rishög.
  • På lördag ska jag på julfest från jobbet. Tyvärr kan inte mina två närmaste kollegor komma men jag lär väl överleva ändå. Och att få klä upp sig, bli bjuden på mat på en av öns finaste resturanger samt sippra nåt glas vin är inte fy skam. (Observera ordet "sippra", inte nästintill hinka som jag hade en tendens att göra på förra festen jag var på. Lesson learnt.)
  • I helgen har jag dessutom i äkta lillajul-anda tänkt att vi ska baka pepparkakor och äta julgröt. Ska försöka hinna slänga ihop en pepparkaksdeg här i veckan. Som alltid vill min inneboende husmor krypa fram när det närmar sig jul. Resten av året har hon vett att gömma sig.
  • Nästa helg (alltså om drygt en vecka) åker vi upp till...wait for it. PAMPAS. Det är så dags nu. Detta innebär, förutom en evighetslång resa, en hel del häng med den del av släkten/familjen som bor där uppe, och som grädde på moset en liten träff i Vasa med mina guldkorn. Mera halleluja-moment! Dessutom råkar mitt ålandsguldkorn vara på väg upp samma helg, så om allt vill sig väl hinner vi träffa henne också i ödsliga Kokkola. (Som hon sa, "Åland är kanske ödsligt och trist den här tiden på året, men Kokkola är nog snäppet värre!!" Haha, så sant). 
  • När vi kommer hem från Österbotten ska jag äntligen börja dra mina Soma-pass igen. Som jag längtat. Och ny release på SomaMoven dessutom. Härliga tider.

Slut på positiva saker för idag. Nu ska jag gå och diska. (Fast nu sa Conny att jag inte "får" diska, han skulle göra det imorgon. Och även om jag hatar att vakna till ett diskberg så är det ju inte min favoritsysselsättning. Så fine by me. )

Så här såg det ut i fjol den här tiden, när jag "bara sku bli lite mörkare". Det är snyggt, visst.
Och ja jag passar i det mesta. Men det är så jobbigt när färgen går ur sen. Så inte så här,
 men lite förändring ska det definitivt bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar