måndag 28 november 2016

Som en påse gott och blandat.

Oj, det har hänt så mycket de senaste dagarna. Så mycket att bloggen fått en vilopaus. Men jag har tankat istället. Tankat familjetid, tankat egentid, tankat god mat. I fredags var jag hos frissan. Och även om det inte blev som jag tänkt blev det bra. Jag har iallafall fått lite färg till mitt vinterbleka huvud och det känns skönt. I lördags var jag och körde ett riktigt skönt pass i gymmet, sen åt vi julgröt med familjen. Vi hade även bjudit över pojkarnas fammo så det blev riktig lillajulstämning när vi var samlade ett litet gäng. Bara tre timmar efter den mäktiga grötmiddagen skulle jag komma att sitta vid ett julbord. Julfest med jobbet stod på agendan. Denna uppfixade mamma hade riktigt trevligt med god mat och dryck och en hel del snack som inte var lämpligt för barnaöron. Men jag skötte mig, drack måttligt och gick hem vid 23.30. *klapp på axeln*



Söndagen var en alldeles särskilt lyckad dag. Jag fick ligga och dra mig till 9-tiden trots tidig väckning. Jason tossade över till storebrors säng efter en stunds härjande i vår säng. Vet inte vad dom gjorde där men nöjda verkade de vara (jag anar att en surfplatta var involverad men jag ignorerar den vetskapen lite grann). Sedan blev det lite parkhäng i stormen med sonen på förmiddagen. När vi kom in lagade jag lunch åt honom men han hann somna på soffan innan den var klar. Gullunge! Tre timmar senare var vid redo för sen lunch följt av simhallshäng hela familjen. Och jag simmade faktiskt 400 meter. Åtta minuter effektiv träning är bättre än inget alls. Att det är ca 1/5 mot vad jag brukar simma när jag faktiskt gör ett riktigt simpass får jag ta bara. Och dagen var inte slut här. Nej, sedan hade vi pepparkaksbak som väntade när vi kom hem. Det var faktiskt riktigt roligt fastän Jason svepte mjöl över hela köket. Och jag fick en orsak att dra fram ullehundsjägaren (Connys namn för dammsugaren) utan att någon kunde klandra mig, hehe. Ja, ibland hörs det faktist stora suckar här hemma när jag tycker det behövs dammsugas. Har ni hört på maken! Men nu hade jag en orsak iallafall.

Finaste sömntutan.

Ett vattendjur!

En riktigt fin helg blev det, trots att det inte blev något Föglö. Vi åker alltid till Föglö de helger storebror är hos oss, men nu ställde min julfest till det. Nå det blev bra ändå som sagt. Och så skönt att Jason var nöjd att vara med storebror och pappa på lördagkväll. Han verkade inte sakna mig alls. Och det är ändå skönt, även om det är fint att vara saknad. Men att han trivs med andra familjemedlemmar värmer nästan mera.

En sockerbagare bor hos oss. Och nej! Han åt inte den där degen :).


För att inte alls ska vara så sockersött i detta inlägg kan jag ju avlöja att dessa fina dagar inte hindrade mig från att få psykbryt imorse. Allt var fel, och mina ord och känslor var inte att leka med. Kändes som att jag var tillbaks på ruta efter allt jag jobbat med hittills i höst. Men det är bara att resa sig igen och inte låta resten av veckan bli förstörd. Jag kan inte påverka det som varit, men jag kan påverka det som kommer.

Nu fick ni en salig blandning av allt möjligt. Som en påse gott och blandat. Tack och gonatt.

Som avslutning på detta mastodonta inlägg får ni en teaser på SomaMove release 11.
Övade lite ikväll på gymmet. Älskar denna sköna "dancing bridge".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar