måndag 14 november 2016

Din Dag

För flera år sedan, när jag ännu inte trodde att det kunde bli vi, försökte jag föreställa mig livet med någon annan. Denna annan hade inte något ansikte, det var bara en suddig varelse som jag visualiserade en framtid med. Just då kändes det möjliga omöjligt. Hur jag ändå vände och vred på mina tankar så kunde jag inte se hur det skulle finnas en lösning. Det fanns ingen annan som kunde ta din plats, men såg inte heller hur det kunde bli du. Sen blev det omöjliga möjligt. Bit efter bit ramlade allt på plats. Min övertygelse på att allt löser sig har hängt med mig länge nu. Och jag fortsätter tro att vi kommer att ta oss över alla hinder som vi möter på vägen. För det har alltid varit du. Det gick inte att förneka det. Och nu förtjänar du mig. Och jag förtjänar dig. Vi hittade en väg som passade oss. Till slut.

Idag är det Din Dag. Och jag är tacksam för varje dag vi finns i varandras liv.

Från gravidfotograferingen i mars 2015. Detta jag trodde var omöjligt var på väg att hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar