onsdag 7 september 2016

Familjedag

Idag råkade det sig så att hela lilla familjen var hemma. Sambon hade ledig dag, och därmed sonen också. Och jag är sjukskriven. Fick feber på fredagkväll (halsont har jag haft sen förra veckans tisdag) och jag var inte feberfri ännu på måndag. Igår var jag till företagshälsovården för att få ett sjukintyg och hon sjukskrev mig tre dagar. Så därför var jag hemma idag. Men jag mår bättre idag och tror jag varit feberfri så jag planerar att fara till jobbet imorgon.

Det har varit helt fantastiskt vackert väder här på ön idag så även om jag är flunssig och sambon har ryggont från h*ll så bestämde vi att vi måste göra något av denna fina dag. Och sonen behövde "rastas". Så vi begav oss till stadens friluftsområde ute på Järsö. Det var en väldigt lyckad utflykt.


Sonen är så duktigt på att vandra i skog och mark. Han tar sig över stock och sten och berg utan problem. Ramlar han så stiger han bara upp igen. Och ibland avväger han om det är möjligt att komma ner gåendes eller om man behöver sätta sig ner. Imponerade föräldrar minsann.


Sen måste man ju ibland stanna och undersöka något eller bara sitta och vila en stund. Vår lilla skogsmulle! Vandringsleden är 2 km lång och sonen gick nästan hela själv! Det tog oss timme ungefär men det var ganska lagom takt för en flussig, en med ryggont och en 1-åring.


Jag älskar sonens gångstil. Alltid när han har lite mera fart på så kommer den där armen svängades. Ser hur roligt ut som helst.


Och så skulle ju han bestämt ner i vattnet. Jag lyckades med nöd och näppe hålla honom från att blöta ner sig helt. Jag tror nog Anders Wiklöf funderade vad det var för liv på andra sidan andersudde när jag tog upp honom ur vattnet och satte på skorna igen. Nå lite barnskrik har ingen dött av ännu.


Men roligast var nog ändå att balansera på dessa plankor. Jason var mäkta stolt när han klarade det helt på egen hand. Är så glad att sambon hade med kameran så vi fick fina bilder från denna vackra sensommardag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar