fredag 23 september 2016

Friday I'm in love

Det är inte okej att ha jobbat endast två dagar denna vecka och vara så slut som jag är nu. Väntar på att sonen ska sluta sina små bruna (dom blev bruna till slut) ögon. Jag måste göra något för att hålla mig vaken en stund till. Är inte direkt sugen att gå och lägga mig kl 20 en fredagkväll, när vi äntligen har lite egentid jag och sambon. Måste vara så att att jag fortfarande (igen?) har något skit i systemet, mina bihålor har inte känts helt hundra idag. Märkte det framförallt när jag och min kollega skulle utöva vår dagliga pausgymnastik. Stå på huvudet. Min kollega har lärt sig det nu och jag känner mig nästan lite stolt, hehe, för det var jag som inspirerade till det. Och hon har lärt sig väldigt snabbt. Bästa pausgymnastiken någonsin, vi blir alltid betydligt piggare efteråt. Synd bara att inte resten av personalen är så taggade att hänga på. Inte ännu iallafall.

På eftermiddagen när vi satt här på golvet och lekte jag och sonen sa jag till Conny, "nä. idag orkar jag inte laga mat, eller äta nån tråkig kyckling!". Så vi gick ut och åt. Skön fredagsaktivitet när man känner sig så här lagom mosig och inte ens orkar tänka tanken att ställa sig framför spisen.

Det känns som att vi har så mycket tid på helgerna nu när Conny är hemma och vi inte åker till Föglö varje helg. Och det är en skön omväxling även om jag saknar naturen och lugnet på Föglö så att det nästan gör ont i magen. Men nån helg till ska vi stanna i stan, sen tror jag inte vi kan hålla oss från att åka ut. Och även om jag som sagt väldigt gärna spenderar helgerna i vårt paradis så är det ganska skönt att slippa hela packa- handla- åka iväg- stressa- städa innan man ska hem- rumbat. Så nu ska jag plocka ihop kaoset vår son har skapat på några få timmar (veckostädningen jag hade igår! Vilken veckostädning??Syns ingenstans. Suck), kanske hälla upp ett glas rött och bara andas.

Glad fredag!

Jag håller på att bli gammal insåg jag när jag såg dessa bilder. Men det är okej. För all kärlek och glädje som finns här väger upp alla rynkor i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar