onsdag 13 februari 2013

- 4 %

Ja hörni. Det är inte lätt och vara jag. Och det är definitivt inte lätt att vara jag under diet, har jag märkt. Och det är verkligen inte lätt att vara jag under diet när det inte går som JAG vill! Och ännu svårare är det att vara en person i min omgivning under dessa omständigheter. Ja ho ho, stackars min sambo. ;)

Jo. Det är bättre att sikta högt och skjuta nära än att sikta lågt och nöja sig med det. Målet jag hade satt upp var tydligen lite för högt. Sista invägning imorgon bitti men tyvärr ser det inte lovade inte. Suger hästb*lle! Ursäkta uttrycket. Men det är som det är. Och visst är jag otroligt nöjd ändå över att jag kommit så här långt. Kommer väl att stanna på lite mindre än 1 kg från målet. Men jag har upptäckt att jag är mycket mera tävlingsmänniska än jag trodde, och jag HATAR att förlora, även om jag tävlar mot mig själv! Alltid lär man sig nåt om sig själv.

Lite positivt finns det iallafall. Jag gjorde en kroppsanalysmätning med Fanny imorse. Och under dessa 6 veckor har jag gått ner 4 % i kroppsfett. Och det är jag otroligt stolt över.

Det finns säkert saker jag skulle ha kunnat göra bättre. Och annorlunda. Men man lär sig på vägen. Nästa gång vet jag bättre.

Har inte hunnit med nån sista formcheck (i bikinin som jag lovat) i all sista minuten rese-fix här. Men ni får en efter resan i stället. Återkommer kanske imorgon med det slutgiltiga resultatet, om jag hinner.

Nu ska jag försöka sluta gräma mig över mitt (än så länge) ouppnådda mål och istället fokusera på det som komma skall. En vecka sol och värme!

Sista dietdagen är snart till ända.
Herregud vilken resa det varit....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar