tisdag 5 februari 2013

Slutspurten är nära!

Det var flera som frågade mig hur det hade gått när jag väl ställde mig på vågen på måndag morgon. Jo, det gick ungefär som väntat. Hade gått upp lite över 1 kg på ett dygn. Men redan imorse hade jag gått ner 0.9 kg igen, så det sjunker snabbt som tur. Och det är ju precis så det ska vara efter en ätardag.

Och mer energi har jag haft de senaste dagarna. Ytterligare ett tecken på att ätardagen gav väntad effekt.

En vecka och två dagar kvar till sista invägning, *iiik*. Men det är skönt att slutspurten är här nu, för jag börjar faktiskt bli lite trött på att dieta. Samtidigt är jag ju tävlingsmänniska så jag vill inte förlora heller. ;) Så det är nog bara att pina på. Men mest tävlar jag ju faktiskt med mig själv!

Idag har det varit cardio för hela slanten. 45 min promenad till jobbet, 40 min promenad hem (går alltid snabbare hem), 30 min lugn jogg på löpbandet samt 45 min RML. Och så blir det väl en lite kortare promenad med hunden ännu ikväll. Nöta nöta nöta nöta... Då får man RESULTAT!

Kom ihåg vänner. Man måste kämpa för att komma dit man vill. Ingenting här i livet är gratis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar