lördag 2 februari 2013

Det bästa av dagen

Lördag och sol. Bättre kombination får man leta efter. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte utnyttjat dagen helt och hållet. Hade lite dålig fantasi när det gäller saker man kan hitta på med en 7-åring utomhus. Men en bra dag har det varit ändå.


Fikat med Aina. Jag fick se på när hon och Kaspian tryckte i sig bakverk. Men det var helt ok, för min latte smakade gudomligt.


Jag har garderat mig för helgen. Ifall sötsuget kommer på besök igen så är jag nu beredd. Proteinmuffins- inga lyxmuffins direkt, men bra att nappa en om det blir för jobbigt att se på när lilleman äter godis. Dessa innehåller i princip bara protein. Gjorda på äggvitor, kesella och proteinpulver. Receptet är taget från Helene Ice Ahlsons blogg på Bodys hemsida.


Dessutom har denna fått flytta in igen. Den låter som en gammal skördetröska så den behöver lite uppsmörjning och skruvning. Men bra att ha.

Träningsmässigt har jag hittills idag hunnit med:
  • Morgonpromenad
  • 30 min på vår skrangliga crosstrainer
  • Ett kort med effektivt gympass. Fick ordentligt med tryck fast det bara blev 30 min. Och blodådrorna på framsida delta kom på besök igen!
Nu bär det av till stugan.

Hej så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar